נכים וקשישים חוסמים את צומת עזריאלי: להעלות הקצבאות

מאות מפגינים דורשים להשוות את הקצבאות לשכר המינימום • יו"ר מפלגת צדק חברתי, גד הרן: "הנכים והקשישים הופקרו על ידי המדינה"

ארגוני נכים וארגונים אזרחים ותיקים מוחים בשעה זאת בסמוך לקניון עזריאלי בדרישה להעלות את הקצבאות. לטענת המפגינים, יש מאות אנשים במקום, שחוסמים את צומת בגין-פינת דרך השלום. ההפגנה לא כוללת את ארגוני הנכים שהובילו את ההפגנות במחאה הקודמת.

יו"ר מפלגת צדק חברתי, גד הרן, שנמנה על המפגינים אמר לגלובס כי שני המגזרים הללו הופקרו על ידי הממשלה בקדנציה הזאת, ויותר מכך - זכו לבוז. הנכים, אחרי מאבק מר שארך שנים, קיבלו תוספת מצחיקה של מאות שקלים לקצבה, שנמוכה מקו העוני. האזרחים הוותיקים קיבלו 6 שקלים לחודש, שנעשה אוטומטית, ואתמול הכנסת אישרה קיצוץ של תקציב הנסיעות של האזרחים הוותיקים. לא רק זה - קיצצו להם 1,000 שקל בשנה על כל מיני עניינים של ביטוח לאומי. ההתייחסות הזאת של הממשלה לשכבות החלשות היא שערורייה".

לפני כשלושה חודשים עבר חוק להעלאת קצבאות הנכים, אך הן לא הושוו לשכר המינימום וכבר אז הודיעו הנכים כי זהו רק שלב ראשון, וכי הם ימשיכו לדרוש העלאה נוספת של הקצבאות. העלאת הקצאות תיושם באופן הדרגתי, כאשר עד ההעלאה עמדה הקצבה על 2,342 שקל ותעלה עד 3,700 שקל בחודש ב-2022. בשנה הנוכחית תוספת התקציב לקצבאות תעמוד על 2.24 מיליארד שקל ובתוך שלוש שנים תעמוד התוספת על 4.3 מיליארד שקל בשנה.