נעילה חיובית באירופה, למרות הטלטלות מהשבוע החולף

טראמפ שוב הפתיע אתמול עם הטלת מכסים שעלולה להצית מחדש את מלחמת הסחר • הטלטלה הפוליטית באיטליה מזעזעת את הבנקים

פאונד בריטי על רקע מדדי המניות / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
פאונד בריטי על רקע מדדי המניות / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

נעילה ירוקה היום (ו') באירופה, וזאת למרות הטלטלות הכבדות באווירה הגיאופוליטית ביבשת.

 

באסיה נרשמו ירידות שערים כשמה שמשפיע יותר מכל על הבורסות המקומיות הוא החשש מהתיאבון הבלתי נגמר של הנשיא טראמפ לשפר את מצבה הכלכלי של ארה"ב על חשבון שותפות הסחר שלה.

טראמפ ניהל שיחות עם סין שהיו קרובות מאוד לסיכום שבמסגרתו סין הייתה מוכנה להתחייב להגדיל את הרכישות בארה"ב ב-200 מיליארד דולר ולצמצם את הגירעון המסחרי בין שתי המדינות לכ-175 מיליארד דולר מה שהיה אמור לספק את טראמפ גם במישור המהותי וגם במישור הפוליטי פנימי, אך טראמפ כמו טראמפ אינו יודע שובע והחליט לטלטל את ההסכמות במטרה לשפר עוד יותר את ההסכם המתגבש.

באירופה הודח היום (ו') ראש ממשלת ספרד שגולשת למשבר פוליטי שמצטרף למשבר באיטליה. המשבר באיטליה מגביר את החששות מפני קשיים שתחווה במיחזור חובות מה שיחייב אותה לפנות בבקשה לסיוע מקרן המטבע או מנציבות האיחוד האירופי. בפעם הקודמת כשמדינות באירופה היו לפני קריסה וחייבו הזרמת כספים ממדינות האיחוד האירופי פרשה בריטניה מהאיחוד וכך הועבר נטל התמיכה במדינות המתקשות בעיקר לגרמניה, שם עומדת הקנצלרית, אנגלה מרקל, בפני קשיים פוליטיים.

 

כך או אחרת המניות שעוברות את הזעזוע הגדול ביותר הן בשל המכסים של טראמפ שיכבידו על הסחר העולמי והן בשל הטלטלה הפוליטית באיטליה הן מניות הבנקים הגדולים ובראשם דוייטשה בנק שחשוף עד לשד עצמותיו לפעילות באיטליה ובאירופה. הבוקר צוטט מנכ"ל דויטשה בנק כאומר שהוא והצוות שלו שבעים מחדשות רעות שמכות בהם חדשות לבקרים מה שלא תורם לביטחון של המשקיעים במערכת הבנקאית.