דוח התעסוקה האמריקאי מושך את בורסות העולם לעליות

המגמה החיובית בעולם מקבלת רוח גבית מדוח התעסוקה האמריקאי • רוח גבית נוספת לשווקים באסיה מגיעה מכיוון הפגישה הצפויה בין הנשיא טראמפ לקים ג'ון און

בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס
בורסות אסיה סין יפן / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ב') בעליות. כלכלני S&P מעריכים היום כי מלחמת הסחר שכופה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על העולם עלולה לשחוק את הצמיחה העולמית ב-0.25%.

 

נזכיר כי בשבוע שעבר הפתיע הנשיא טראמפ כשהטיל מכסים על פלדה ואלומיניות שמקורו באירופה, מקסיקו וקנדה, וזאת אחרי שמוקדם יותר השנה הטיל מכסים דומים על פלדה ואלומיניום שמקורו בסין.

באירופה ממשיכה הטלטלה באיטליה להקשות על מניות הפיננסים, אבל נראה כי עיני המשקיעים נשואות לאופטימיות שמשדר דוח התעסוקה האמריקאי על פני הסיכונים שגלומים בטלטלה באיטליה.

עליות שערים נרשמו הבוקר בבורסות אסיה. השווקים באסיה מקבלים רוח גבית משני מוקדים: המוקד הראשון הוא דוח התעסוקה האמריקאי שהצביע על איתנות הכלכלה הגדולה בעולם שהיא יעד היצוא המשמעותי ביותר לכלכלות באסיה, והמוקד השני הוא הפגישה בין הנשיא טראמפ לשליט צפון קוריאה קים ג'ון און, שצפויה לצאת לפועל בקרוב. 

 

דוח התעסוקה האמריקאי שפורסם ביום שישי האחרון והיה חזק מוריד את רמות הסיכון בעולם וגורם לקברניטי הכלכלות באסיה להגמיש את עמדותיהם בשיחות הסחר מול ארה"ב. הדבר מקבל ביטוי בעלייה בתחזיות כי הפירמות האסייתיות ישפרו את הביצועים שלהם, מה שמקבל ביטוי גם במסחר בשוקי הכסף.

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נסחרות ברמה של 2.9%, רמה נמוכה מהרמה הקריטית של ה-3% המפחיתה את הכדאיות בהטיית כספים משוק המניות לשוק האג"ח.

הנפט חזר להיסחר ברמה נמוכה מ-66 דולר, לאחר שבשבוע שעבר פורסמו ידיעות על כך שרוסיה וערב הסעודית יגבירו את תפוקות תפוקות הנפט שילחצו את המחירים מטה, מה שיקרין באופן חיובי על הוצאות הפירמות.