פרטנר תחכה: קרא דחה מועד הגשת הבקשות להקצאת תדרים

פלאפון וסלקום ביקשו ארכה כדי ללמוד את הנושא • פרטנר התנגדה, אך טענותיה שהיא זקוקה לתדרים כמה שיותר מהר לא נענו

איוב קרא / צלם: אמיל סלמן
איוב קרא / צלם: אמיל סלמן

משרד התקשורת נענה לבקשות סלקום ופלאפון ודחה את קבלת התשובות לגבי הביקוש הצפוי לתדרים בשלושה שבועות. התשובות היו אמורות להתקבל ביום חמישי האחרון, אך המשרד החליט כאמור לדחות את מועד ההגשה. פרטנר היא כרגע החברה היחידה שהבהירה בכל האופנים שהיא זקוקה לתדרים ובמשרד מודעים לכך שהדחייה לא מסייעת לה ולהוט מובייל ברשת המשותפת של שתי החברות PHI. המועד החדש להגשה הוא ב-20 ביוני.

משרד התקשורת קרא לחברות הסלולריות לקבל הקצאת תדרים (זמנית) בתחום ה-700 מגה הרץ לטובת הרחבת הרשתות והתמודדות עם ביקושים הולכים וגדלים שסותמים את הרשתות ומאיטות את תעבורת הנתונים.

כפי שנחשף ב"גלובס", המשרד מציע למפעילים אפשרות לקבל תדרים באופן זמני עד שייערך מכרז תדרים מסודר (שצפוי עוד השנה) כמענה מיידי למצוקות של חלק מהמפעילים שזקוקים לתדרים על רקע המחסור ברוחב פס. הפנייה של המשרד מיועדת למנכ"לי ששת החברות הסלולריות (פלאפון, סלקום, פרטנר, אקספון, גולן טלקום והוט מובייל).

בכוונת המשרד להקצות 20 מגה הרץ בתחום בפרוסות של 5 מגה ל-4 מפעילים. להחלטה על הקצאת תדרים זמנית יש משמעויות מבחינת היערכות עתידית של החברות מכיוון שסביר להניח שמי שייקח כעת הקצאה זמנית בתחום ה-700 מגה הרץ, מתכוון גם להתמודד על אותם במכרז התדרים שצפוי המשרד לפרסם בסוף השנה. מדובר בהחלטה מורכבת מפני שהחברות צריכות להשקיע כעת ברכש ציוד שלא בהכרח תומך במקביל בכל תחומי התדרים.

מפעיל שיקבל הקצאה ולא יזכה במכרז, יצטרך להחזיר את התדרים בתוך 60 יום.