ספאנטק חתמה חוזה מול פרוקטור אנד גמבל; זינקה בכ-30%

להערכת יצרנית הבדים הלא ארוגים, קצב ההספקה השנתי לפרוקטר אנד גמבל צפוי לעמוד על כ-43 מיליון דולר בשנה

מפעל ספאנטק בארה"ב / צילום: רון שטיינבלט
מפעל ספאנטק בארה"ב / צילום: רון שטיינבלט

מניית יצרנית הבדים הלא ארוגים ספאנטק  עלתה היום בבורסה ביותר מ-1%, והשלימה קפיצה של 26% בשישה ימי מסחר. זאת, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר (ג') כי חתמה על חוזה לשלוש שנים נוספות (עד לסוף יוני 2021) מול חברת פרוקטר אנד גמבל (P&G) להספקת מוצרים המשמשים לייצור מגבונים לחים.

להערכת החברה, קצב ההספקה השנתי ל-P&G צפוי לעמוד על כ-43 מיליון דולר בשנה (כ-130 מיליון דולר לכל התקופה, עם טווח סטייה של 10% למעלה או למטה), בדומה להיקף המכירה ל-P&G במהלך המחצית השנייה של שנת 2017. עוד מעריכים בספאנטק, כי בעקבות ההסכם החדש סך המכירות ל-P&G צפוי להסתכם השנה לכ-60-70 מיליון דולר (ביחד עם מוצרים נוספים שהחברה מספקת לה).

ספאנטק עוסקת כאמור בייצור בדים לא ארוגים, המשמשים כחומר גלם בייצור מגבונים לחים לחברות בעלות מותגים בינלאומיים ולשוק המותגים הפרטיים. מוצריה נמכרים לחברות "ממירות" כגון P&G - אשר ממירות את הבד הלא ארוג לתוצר סופי, על-ידי חיתוכו ואריזתו באריזות סופיות לצרכן. 

מניית ספאנטק ירדה
 מניית ספאנטק ירדה

החברה נמצאת בשליטת חברת ניסן תעשיות של יחזקאל ניסן, ושווי השוק שלה עומד כיום על 730 מיליון שקל - נמוך ב-40% ממחיר השיא של המניה שנקבע באפריל 2016. ספאנטק עלתה לכותרות בשנה החולפת בעיקר בשל חילופי המנהלים התכופים שנעשו בה, שבסיומם חזר המנכ"ל גדעון קרסני בתחילת יולי 2017 לעמוד בראש החברה, כשנה וחצי לאחר שפרש ממנה לפנסיה. 

את הרבעון הראשון של 2018 סיימה ספאנטק עם גידול של 13.6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 153.5 מיליון שקל - על רקע גידול בכמויות המכירה ולמרות התחזקות השקל מול הדולר. הרווח התפעולי שלה קפץ פי חמישה, והגיע לכ-13.5 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-6 מיליון שקל, לעומת רווח סמלי של 33 אלף שקל ברבעון המקביל.

בשנת 2017 הסתכמו מכירות ספאנטק בכ-584 מיליון שקל, גידול של כ-15% לעומת 2016, אולם גידול בהוצאות שונות, התחזקות השקל ושינוי בתמהיל מוצרים, הביאו לירידה של 26% ברווח הנקי, שעמד על כ-26.6 מיליון שקל. החוזה החדש, לכן, חשוב מאוד עבור החברה, שכן הוא מהווה קרוב ל-30% מהכנסותיה השנתיות (וביחד עם המוצרים הנוספים כ-40%, לפי תוצאות 2017).