ירום אריאב לא נבחר לדירקטור בדיסקונט

אריאב סומן ע"י הועדה למינוי דירקטורים של בנק ישראל כמועמד ליו"ר דיסקונט, אך לא עבר את המשוכה הראשונה של אסיפת בעלי המניות

ירום אריאב / צילום: תמר מצפי
ירום אריאב / צילום: תמר מצפי

ירום אריאב, מי שסומן ע"י הוועדה לבחירת דירקטורים של בנק ישראל כמועמד לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט, לא עבר היום (ה') את המשוכה הראשונה בדרך לתפקיד: אסיפת בעלי המניות של דיסקונט החליטה שלא לבחור באריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר לתפקיד דירקטור. מי שנבחרו לדירקטורים הם ידפת הראל בוכריס, פרופ' בן ציון זילברפרב וראובן אדלר. המשמעות היא שהיו"ר הבנק של דיסקונט במקום יוסי בכר ייבחר מתוך דירקטוריון הבנק. כמו כן לתפקיד דח"צ נבחר פרופ' שלום הוכמן, לשעבר מנכ"ל מרכנתיל, שבעלי המניות העדיפו אותו בתפקיד על פני חגי הלר, לשעבר מנכ"ל לאומי קארד, שהתמודד גם כן.

לפני כחודשיים וחצי פרסמה הועדה למינוי דירקטורים, המציעה מועמדים לדירקטוריון בבנקים ללא גרעין שליטה את רשימת המועמדים לדירקטוריון דיסקונט. אלא שהועדה, בראשות השופטת בדימוס אילה פרוקצ'יה לא הסתפקה במועמדים שהציעו עצמם לתפקיד, ופנתה מיוזמתה גם לאריאב, וביקשה להציע לו להתמודד על תפקיד בדירקטוריון הבנק לאור "מכלול כישרונותיו לכהן בין היתר כיו"ר הבנק", נכתב בזמנו בהודעת הוועדה.

עוד נכתב אז: "פנייה זו של הוועדה נעשתה לצורך הגדלת מרחב הבחירה של דירקטוריון הבנק, העתיד לבחור מבין חבריו את מי שיעמוד בראשו". אם אריאב היה נבחר לתפקיד דירקטור, הוא היה אמור להתמודד על תפקיד היו"ר מול מועמדים נוספים מתוך הדירקטוריון. הדירקטוריון אמור לבחור את היו"ר הבא של דיסקונט במקום בכר שאמור לסיים את כהונתו בסוף השנה. אלא שכאמור אריאב לא עבר את המשוכה הראשונה של אסיפת בעלי המניות, וכעת נראה שהיו"ר הבא של הבנק יגיע מתוך הדירקטוריון. בעבר פורסם ב"גלובס" כי לפי הערכות הדירקטור שאול קוברינסקי, לשעבר יו"ר ומנכ"ל נובולוג צפוי להתמודד על התפקיד. קוברינסקי שוחח בנושא עם דירקטורים בבנק, ולפחות חלקם הביעו את תמיכתם.

כעת לאחר שהאסיפה בדיסקונט הסתיימה, יופנו העיניים אל האסיפה הצפויה בבנק לאומי. בשנה הבאה דוד ברודט לסיים את תפקיד היו"ר. גם בלאומי הועדה למינוי דירקטורים החליטה לפנות ביוזמתה למועמדים, שהיא מצאה כראויים לתפקיד היו"ר, ובעקבות פנייתה יתמודד על תפקיד יורם טורבוביץ', אלא שהערב התברר כי תמיכת הועדה אינה מספיקה, וכי מכשול מרכזי בדרך לתפקיד היוקרתי הוא אסיפת בעלי המניות.