ברק קפיטל: מניית אשטרום זולה, התוצאות ימשיכו להשתפר

"השיפור יימשך לנוכח הגידול בצבר ההזמנות של פעילות הקבלנות בישראל ובאפריקה, שיפור בתוצאות אשדר וגידול בפעילות הנדל"ן המניב באירופה"

כלכלני ברק קפיטל החלו לסקר את מניית קבוצת הבנייה והתשתיות אשטרום  בהמלצת "קנייה". אסף דהן, מנהל מחלקת המחקר בברק קפיטל, מציין כי הקבוצה רשמה בעבר ירידה ברווח הנקי, שגזרה תשואה נמוכה על ההון, אולם בשנת 2017 חל שיפור משמעותי בתשואה על ההון, "שיפור שלהערכתנו הוא בר-קיימא, ואינו מגולם כיום במחיר המניה".

להערכת דהן, "השיפור בתוצאות הקבוצה הינו בר-קיימא וצפוי להמשיך בעתיד, זאת לנוכח הגידול בצבר ההזמנות של פעילות הקבלנות בישראל ובאפריקה, שיפור בתוצאות אשדר (שהפכה לחברה בבעלות מלאה של הקבוצה לאחר שאשטרום הצליחה למחוק את מניותיה מהמסחר בבורסה במסגרת הצעת רכש) וגידול בפעילות הנדל"ן המניב באירופה".

דהן מציב מחיר יעד של 19.2 שקל למניה, גבוה ב-36% ממחירה בבורסה.

קבוצת אשטרום, הנמצאת בשליטת המשפחות נוסבאום, משורר, גירון, רובין, ליפשיץ וקרן אלייד, נסחרת היום בשווי של כ-1.2 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 25% במניה בשנה האחרונה. הונה העצמי הסתכם בסוף חודש מארס השנה בכ-1.6 מיליארד שקל, כלומר החברה נסחרת בשווי נמוך בכ-25% מההון.

את הרבעון הראשון של השנה סיימה אשטרום עם ירידה של 1.5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 882 מיליון שקל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של כ-17.7 מיליון שקל, ירידה של 18% לעומת הרבעון המקביל.

את שנת 2017 סיימה הקבוצה עם עלייה של 9.6% בהכנסות לעומת 2016, לרמה של כ-3.7 מיליארד שקל. בשורה התחתונה הציגה אשטרום רווח נקי של כ-235 מיליון שקל, צמיחה של 45%. דהן מעריך כאמור, כי הצמיחה תימשך גם בשנים הקרובות "בהתבסס על הסביבה העסקית התומכת, צבר ההזמנות הקיים של החברה והבשלה של פרויקטים בתחום הנדל"ן המניב".

"אשדר תציג שיפור ב-2019"

בנוגע לאשדר, זרוע היזמות והבנייה למגורים של אשטרום, שכאמור מניותיה נמחקו לאחרונה מהמסחר בבורסה, מציין דהן כי היא "תציג בשנת 2019 שיפור בתוצאות, לאור היקף הפרויקטים ואימוץ התקן החשבונאי שיאפשר הקדמת הכרה בהכנסות מפרויקטים בביצוע".

בנוגע למגזר הקבלנות בישראל כותב דהן, כי הוא "מציג בשנים האחרונות צמיחה עקבית בהכנסות, תוך שיפור שיעור הרווח הגולמי. נוסף על כך, חל גידול עקבי בצבר ההזמנות של החברה, כאשר היא רושמת בפועל היקף ביצוע גבוה יותר. להערכתנו, לאור הגידול בהיקף פרויקטי התשתית בישראל בשנים הקרובות, ועלייה במורכבות הפרויקטים ובשיעור הפרויקטים שנעשים במתכונת של זכיינות, סביר שיכולות החברה בתחום יבואו לידי ביטוי בהמשך הגידול בהיקף ההכנסות מהפעילות".

גם פעילות הקבלנות של אשטרום בחו"ל צפויה להתחזק ולגדול משמעותית בשנתיים הקרובות, "בהתאם לצבר ההזמנות".

לגבי פעילות הנדל"ן המניב של הקבוצה בישראל ובגרמניה (באמצעות אשטרום נכסים) מעריך דהן כי היא תמשיך להניב הכנסה תפעולית נקייה (NOI) של כ-250 מיליון שקל בשנה.

בתחום הנכסים המניבים בחו"ל (לאשטרום נכס בבולגריה, שני נכסים ברומניה, מרכז קניות בבלגרד - שהחל לפעול בספטמבר אשתקד - ומלון בבלגרד שנמצא בהקמה) צפוי גידול בהכנסה ב-2018, לאחר פתיחת המרכז המסחרי והמלון בבלגרד, "כאשר מטרת החברה היא לממש את פעילות הנדל"ן המניב במזרח אירופה".