פיתוח ב-MIT: מערכת בינה מלאכותית לזיהוי תנועות דרך קירות

לדברי החוקרים, המערכת תוכל לסייע בהמשך לאבחון מחלות ולטיפול במבוגרים • המערכת גם תסייע לקשישים בכך שתשלח התראות אם הם נופלים או אם תזהה סימני מצוקה אחרים

בינה מלאכותית / שאטרסטוק
בינה מלאכותית / שאטרסטוק

חוקרים במעבדת הבינה המלאכותית ומדעי המחשב של MIT פיתחו מערכת שמסוגלת לזהות תנועות דרך קירות. לדברי החוקרים, המערכת תוכל לסייע בהמשך לאבחון מחלות ולטיפול במבוגרים. המערכת עושה שימוש במכשירים שמאתרים גלי רדיו. בעזרת רשתות נוירונים, היא יודעת להתאים את הסיגנלים שהיא קולטת מעבר למכשולים כמו קירות כדי להבין מה תנועות הגוף שנעשו ולייצר הדמייה מצוירת של האדם מעבר לקיר. אימון המערכת נעשה באמצעות הזנת דוגמאות של תנועה מצולמת ושל הסיגנלים שהיא מעוררת, כך שהיא לומדת לקשר בין סיגנל מסוים לתנועה מסוימת וליצור את האנימציה בהתאם. בשלב הבא החוקרים מעוניינים לעבור לאנימציה תלת מימדית כדי לקלוט גם תנועות עדינות יותר.

החוקרים מאמינים שניתן יהיה להשתמש במערכת שפיתחו כדי לזהות ולעקוב אחר ההתפתחות של מחלות כמו פרקינסון. בנוסף, המערכת גם תוכל לסייע לקשישים בכך שתשלח התראות אם הם נופלים או אם היא תזהה סימני מצוקה אחרים אצלם. המערכת מסוגלת גם לזהות אינדיבידואלים בתוך קבוצות גדולות, ולכן תוכל לסייע גם במבצעי חילוץ של אנשים, לדברי החוקרים.

הפיתוח של החוקרים מעלה סוגיות הנוגעות לפרטיות, למשל הפוטנציאל להשתמש בה לריגול או כדי למצוא גם מישהו שמנסה להתחבא. לכן החוקרים מציעים לשלב בה "מנגנון הסכמה", כך שאדם יצטרך לעשות תנועות מסוימות כדי להפעיל את המערכת.