אזורים תנפיק קרן ריט חדשה ותכניס לתוכה 4 פרויקטים

המנכ"ל, דרור נגל: "שוק הדיור להשכרה המוסדי יצמח בקצב גבוה בעשורים הקרובים ואנו נשאף להובילו. אזורים תהיה משקיעה פעילה בקרן"

דרור נגל / צילום: תמר מצפי
דרור נגל / צילום: תמר מצפי

ההאטה במכירת דירות ברחבי הארץ שולחת את חברות ייזום הנדל"ן המקומיות לחפש פתרונות יצירתיים שימתנו את הפגיעה בהכנסותיהן. לאחרונה הודיעה חברת אאורה של יעקב אטרקצ'י על כוונתה להקים קרן ריט שתרכוש חלק מהדירות שמקימה החברה, והיום אזורים מצטרפת למגמה. החברה, הנמצאת בשליטת היו"ר הרשי פרידמן (מחזיק 64.5% מההון) ומנוהלת על ידי דרור נגל, דיווחה לבורסה כי הקימה לפני כשנתיים חברת בת שהיא למעשה קרן ריט בשם אזורים - ליווינג (LIVING), וכעת היא רוצה לשתף את הציבור בפעילות.

הקרן, ש"תתמקד בהשקעות בתחום הנדל"ן המניב למגורים בישראל, וכן ברכישת נכסי נדל"ן המותרים להשקעה לקרן להשקעות במקרקעין", פרסמה תשקיף לגיוס אקוויטי בהיקף של 75 מיליון שקל מהציבור, במקביל להקצאה (שתתבצע ערב ההנפקה) של מניות בהיקף של 208 מיליון שקל לאזורים בנין (1965), חברת בת של אזורים, בגין השקעתה בקרן בשנתיים האחרונות.

זאת, כנגד המרה של יתרת חוב בגין מכירה לקרן של זכויותיה של החברה בפרויקט דיור להשכרה ברובע ט"ז באשדוד, לפי שווי של 129 מיליון שקל לפרויקט, ובפרויקט דיור להשכרה לסטודנטים בבת-ים, לפי שווי של כ-20 מיליון שקל (שווי הפרויקט בספרי אזורים בסוף חודש מרץ השנה), והמרה למניות של 59 מיליון שקל מתוך הלוואות בעלים שהעמידה אזורים בנין לקרן בהיקף של כ-141 מיליון שקל.

בנוסף, תכנונם והקמתם של שני פרויקטים נוספים, בראשון לציון ואור יהודה, צפוי להתחיל בשנה הקרובה.

לאחר ההנפקה: החוב לאזורים ייפרע

לאחר השלמת ההנפקה בכוונת הקרן לפרוע את יתרת הלוואות הבעלים לאזורים בנין. בנוסף, הקרן תפעל להחלפת ערבויות בנקאיות בסך של 42 מיליון שקל שהועמדו על ידי אזורים בנין לטובת הקרן.

אזורים תהיה בעלת השליטה בשלביה הראשונים והאחראית לניהולה של הקרן. בחברה מציינים כי "המבנה הזה מייצר לקרן כמה יתרונות: תשתית של מטה קיים הערוך לקלוט נכסים בהיקף רחב; ניסיון נצבר בייזום המאפשר להקים פרויקטים גדולים ומורכבים; תמיכה פיננסית לפעילות בשלביה הראשונים; והיכרות מעמיקה עם שוק הנדל"ן המייצרת נגישות לפרויקטים ונכסים חדשים".

את הקרן ינהלו ביחד דרור נגל וערן ענבים, סמנכ"ל הכספים של אזורים, ובתפקיד היו"ר שלה יכהן יו"ר אזורים, הרשי פרידמן. חברת הניהול של הקרן, שתהיה בבעלות שותפות של אזורים, תספק לקרן שירותי ניהול למשך 5 שנים לפחות, ובכלל זה מינוי חלק מהדירקטורים, כנגד תשלום דמי ניהול שיחושבו כאחוז מסוים מסך נכסי הקרן, וכן הקצאת אופציות בגין ליווי גיוסים. בנוסף, חברת הניהול תספק שירותי ניהול ייזום פרויקטים לתקופה של שבע שנים ממועד ההנפקה "בעבור תמורה הנגזרת מהשווי ההוגן של הפרויקטים בתקופת הייזום וההקמה".

המשקיעים, בכל אופן, לא התלהבו מהודעת החברה ומניית אזורים נסחרה היום ביציבות. שוויה של החברה בבורסה עומד על 780 מיליון שקל לאחר ירידה של אחוזים בודדים בשנה האחרונה.

נגל ציין היום כי "אנו מאמינים ששוק הדיור להשכרה המוסדי יצמח בקצב גבוה בעשורים הקרובים ואנו נשאף להובילו. המעטפת של אזורים יוצרת לקרן יתרונות חשובים של ודאות והגעה מהירה לשוק, אופרציה מוכנה, מנוסה ופועלת וגב כלכלי חזק ויציב שיאפשר לקרן לייצר פעילות 900 יח"ד. אזורים תהיה משקיעה פעילה בקרן, כך שייווצר מצב של זהות אינטרסים בריאה בין משקיעי הקרן לחברת הייזום והניהול".