המתנה המסתורית שחילקו לעיתונאים בפסגת קים-טראמפ

עיתונאים שכיסו את המפגש קיבלו מאוורר זעיר שניתן להטעין באמצעות חיבור USB • מומחי אבטחה שונים מזהירים שמטרת המאוורר עשויה להיות התקנת תוכנות זדוניות לגניבת מידע

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ויו"ר צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בפגישתם ההיסטורית בסינגפור / צילום: Jonat
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ויו"ר צפון קוריאה, קים ג'ונג און, בפגישתם ההיסטורית בסינגפור / צילום: Jonat

עיתונאים שכיסו את פגישתם של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג-און בסינגפור קיבלו מספר מתנות - בהם מדריך תיירותי לאי סנטוסה בו נערכה הפגישה, בקבוק מים ותקופת התנסות חינם בעיתון הסינגפורי The Straits Times. אך מתנה אחת עוררה עניין מיוחד ברשת - מאווררים זעירים שניתן להטעין באמצעות חיבור USB או חיבור לאייפון וחולקו לעיתונאים.

 

בעוד שחלק מהכתבים העריכו את השי וקישרו אותו למזג האוויר הסינגפורי החם, מומחי אבטחה שונים האמינו שמאחורי המאוורר התמים למראה היו כוונות זדוניות בהרבה.

אותם מומחים הגיבו בטוויטר ומיהרו להזהיר שמטרת המאוורר עשויה להיות להתקין תוכנות זדוניות במכשירים אליהם יחוברו ולגנוב דאטה מהעיתונאים. הם הסבירו כי כל מי שיחבר את המאוורר למכשירו נמצא בסכנה למתקפת האקינג ולהחדרת תוכנה זדונית למכשיר בו הוא משתמש.

חוקר האבטחה סטפן קוב למשל, הגיב בעוקצנות לציוץ של העיתונאי הראלד דורנבוס וכתב "מאוורר עם חיבור USB שמחולק בחינם לעיתונאים, איזה יופי! (כי בלתי אפשרי שמכשירים עם חיבור USB יפיצו תוכנות זדוניות או יגנבו דאטה, נכון?)".

 

אותו חשש ממתקפות מוביל חברות רבות שאוסרות על עובדיהן לחבר מכשיר כלשהו למחשבים של החברה באמצעות כבל USB, במטרה להגן על המידע של החברה.

צפון קוריאה הפכה למעצמת האקינג בשנים האחרונות לפי הוול סטריט ג'ורנל. אך לפי ה-BBC, לא ידוע אם צפון קוריאה עצמה מקושרת למאווררים שחולקו לעיתונאים.