מנכ“ל כלל ביטוח הנבחר יורם נוה: ”יש לנו הרבה במה לטפל“

יורם נוה, מי שנבחר אתמול לתפקיד מנכ“ל כלל ביטוח אחרי מרוץ צמוד, ייכנס לתפקידו בתחילת יולי • נוה חסר ניסיון בתחומי הביטוח והפנסיה, אך עמד בעבר באתגרים לוגיסטיים, בעיקר סגירת כלל פיננסים

יורם נוה / צילום: תמר מצפי
יורם נוה / צילום: תמר מצפי

בתום מרוץ צמוד, דירקטוריון כלל ביטוח בחר אתמול ביורם נוה לתפקיד מנכ"ל החברה במקומו של המנכ"ל היוצא איזי כהן. מי שהתמודדה מולו על התפקיד היא ענת לוין, מנהלת ההשקעות הראשית בכלל ביטוח שהתפטרה לאחרונה.

נוה נחשב למועמד שמקורב לראשי ועד העובדים בכלל ביטוח, וזאת מתוקף היותו ראש חטיבת המשאבים בקבוצה - והאחראי על משאבי האנוש, על הלוגיסטיקה בקבוצה ועל מוקדי השירות ללקוחות.

"אחד הדברים החשובים שעומדים בפני הוא לשנות את המיקום של החברה בענף ואת התפיסה שלה בעיני הציבור. מה זה אומר? כלל ביטוח, אם שואלים אותי, היא החברה של כולנו. התפקיד המרכזי שלי כמנכ"ל הוא לשפר את החברה לטובת כל בעלי העניין שלה - התנהלות נכונה, אנרגיות נכונות ועבודה עם פריון גבוה לטובת הצלחת החברה, כמו גם עובדים מרוצים, שיביאו ללקוחות מרוצים, כל אלה יביאו לשיפור שורת הרווח של כלל ביטוח, לטובת בעלי המניות שלה". כך אומר היום ל"גלובס" נוה שייכנס לתפקידו באופן מיידי, כבר בתחילת יולי.

הוא מוסיף כי "יש לענף הביטוח עבודה קשה בשיפור המיצוב שלו בעיני הציבור ואני רוצה שכלל ביטוח תוביל בהיבט של שקיפות והגינות לציבור. רק כדי לסבר את האוזן - כלל ביטוח משלמת מדי יום 10 מיליון שקל למבוטחים שנמצאים ברגע של מצוקה. ועדיין, תדמיתו של הענף כמי שמסייע לאנשים במצוקה, מאוד נמוכה".

יש לך קירבה לוועד ולעומד בראשו.

"בהתנהלות בחברה שיש בה ועד עובדים משמעותי ודומיננטי כמו בכלל ביטוח נוצרת מערכת יחסי עבודה מקצועית. המערכת הזו מאפשרת לגשר על מחלוקות במינימום חיכוך לארגון".

איך תכפר על חוסר ניסיון בתחומי הליבה של הביטוח והפנסיה?

"לכל מנהל יש חסרונות ויתרונות. מנכ"ל של גוף כזה גדול דורש הצטיינות במספר תחומים כמו יחסי אנוש, הבנה בתחום ההשקעות, ניהול מכירות במגוון ערוצים, ניהול של פרויקטים מורכבים, הובלת חדשנות, דיגיטציה ועוד. למדתי שכוכבים יש רק בשמיים ואני מאמין בלמידה, בעבודה קשה, בלזהות אנשים נכונים, להביא אנשים שישלימו אותך היכן שאתה פחות חזק והכי חשוב - להוביל את האנשים בשיתוף פעולה. אני אבחן את הדברים בצורה עניינית ולטובת החברה.

"זה אתגר גדול מאוד והרבה אחריות, ואצטרך את הסיוע של כולם. מנכ"ל לבד לא יכול לקדם ספינה כה גדולה בלי דירקטוריון תומך, מנהלים טובים לצדו ועובדים ושותפים עסקיים הרתומים להנעת הספינה", הוסיף.

נוה, בן ‭ ,47‬ נשוי ואב לשלושה, נתפס מבחינת יו"ר החברה דני נוה כמי שיכול להוביל את החברה קדימה בהיבט הדיגיטלי בעיקר. בתחילת דרכו המקצועית הוא היה מתמחה ועורך דין במשרד עוה"ד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות‘, בשנים ‭ 1998‬ עד ‭ .2004‬ או אז הוא הצטרף כבכיר במחלקת התאגידים ברשות ני"ע. נוה כיהן כמשנה לראש מחלקת תאגידים, עד שעזב את הרשות בעשור הקודם לטובת קבוצת כלל ביטוח.

הוא הצטרף לבית ההשקעות של הקבוצה - כלל פיננסים, בתחילה כיועץ משפטי וסמנכ"ל פיתוח עסקי. די מהר הוא מונה למשנה למנכ"ל, וכשטל רז הגיע לכלל פיננסים, יורם נוה הפך גם למנכ"ל חבר הבורסה והניהול תיקים, קרנות הנאמנות ותעודות הסל של בית ההשקעות, כלל בטוחה. בדצמבר ‭ 2011‬הוא מונה גם למנכ"ל בית ההשקעות, שגם החזיק בזירת סוחר. הוא נכנס בימי הטלטלה בשווקים, כשבית ההשקעות נאנק תחת קשיים שהיו בשוק. בית ההשקעות איבד הרבה ערך לאורך השנים, לא באשמתו הישירה של נוה (למשל בגלל מחיקות על רכישת קרנות הנאמנות שעשתה הקבוצה, כמו גם בגלל השקעות כושלות בטיטניום), כשאיזי כהן, שהגיע לכלל ביטח בסוף ‭ ,2012‬ וכבר ראה לנכון לצאת מהתחום.

מבחינת איזי כהן הסגירה של כלל פיננסים והיציאה מתחום הפיננסים וההתמקדות בביטוח, הייתה אתגר שנוה עמד בו יפה. זה כלל את מכירת טיטניום, את מכירת הקרנות נאמנות והתיקים המנוהלים להראל, ואת חבר הבורסה לבנק ירושלים. בסוף כל ההליך, כלל פיננסים עמד בחובות שהועמסו עליו.

הוא מונה למנהל חטיבת המשאבים בקבוצת כלל ביטוח בינואר ‭ ,2014‬ כשבמסגרת זו ריכז בין היתר את המעבר של הקבוצה למשכנה החדש בקרית עתידים, כשבמקביל הוא ריכז את ההתנהלות מול ועד העובדים "ופיתח מערכת יחסים בונה עם הוועד", כפי שאומרים בסביבתו.

נוה לא הסתפק בחטיבת משאבי האנוש וביקש מאיזי כהן גם משהו עם "ביזנס", והמנכ"ל נענה והעביר אליו את תחום השירות, ובהמשך את מוקדי השירות לקוחות. ומאז "אנו עושים עבודה איכותית בשיפור ההליכים, ורואים זאת בשיפור במדדי השירות של הפיקוח", אומרים בסביבת נוה.

בצבא היה נוה רס"ן במילואים, בחיל המודיעין ובחיל האוויר, והטיס מזל"טים. כסטודנט עבד גם באלביט מערכות בפיתוח של מזל"טים.