ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט נפגשו עם עבדאללה מלך ירדן

שליחי טראמפ למזרח התיכון שוחחו עם המלך עבדאללה על שיתוף-הפעולה בין ארה"ב לירדן, על המצב ההומניטרי בעזה ועל מאמציו של ממשל טראמפ לקדם את השלום בין הישראלים לפלסטינים • בהמשך צפויים השניים להגיע לירושלים ולהיפגש עם נתניהו

ג'ראד קושנר / צילום: רויטרס
ג'ראד קושנר / צילום: רויטרס

ג'ראד קושנר וג'ייסון גרינבלט, שני שליחיו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לענייני גיבוש משא-ומתן ותהליך השלום במזרח התיכון, הגיעו היום (ג') לפגישה עם עבדאללה מלך ירדן.

בסיום הפגישה שלח גרינבלט הודעה לעיתונות, לפיה "בהמשך לשיחות עם המלך שהתקיימו עד היום, הצדדים שוחחו על שיתוף-הפעולה בין ארה"ב לירדן, על נושאים אזוריים, על המצב ההומניטרי בעזה ועל מאמציו של ממשל טראמפ לקדם את השלום בין הישראלים לפלסטינים".

בהמשך צפויים השניים להגיע לירושלים ולהיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יצוין כי נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ניתק מגע עם הבית הלבן וכל שליחיו מאז 7 בדצמבר 2017 ולא הסכים לשוחח או להיפגש ולהידבר בנושא תהליך השלום. ב-7 בדצמבר הודיע הנשיא טראמפ על החלטתו להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, והתהליך החל ב-12 במאי, עם פתיחת הבניין לשימוש השגרירות בשכונת ארנונה והעברתם של כ-50 עובדים למקום.

בימים האחרונים התפרסמו ידיעות על כך שגם את מהלכי ההקלות ומניעת המשבר ההומניטרי, שמבקשים האמריקאים להוביל בעזה, רואים ברמאללה כמדיניות של הפרד-ומשול שנועדה לפגוע ברשות הפלסטינית.

אתמול (ב') אחר-הצהריים, סביב השעה 16:30, יצא נתניהו מירושלים לפגישה עם המלך עבדאללה. דבר קיומה של הפגישה נודע רק לאחר שנתניהו חזר לישראל, ומשרד ראש הממשלה פרסם בסיומה הודעה האומרת שהם שוחחו "על ההתפתחויות באזור, על קידום התהליך המדיני ועל קידום היחסים הכלכליים בין שתי המדינות. ראש הממשלה נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל לשמירת הסטטוס קוו במקומות הקדושים בירושלים".