עובדי מת"ף החלו בעיצומים: עזבו את מקום עבודתם

ועד עובדי חברת הטכנולוגיה של הבנק הבינלאומי: "מבחינתנו זה קרב על הבית" • הבנק: "השירותים המיחשובים פועלים כסדרם"

סמדר ברבר צדיק , מנכ"לית הבנק הבינלאומי / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק , מנכ"לית הבנק הבינלאומי / צילום: תמר מצפי

כמה מאות מעובדי חברת מת"ף - זרוע הטכנולוגיה של קבוצת הבינלאומי - החלו היום (ד') בעיצומים על רקע סכסוך העבודה שקיים מול הבינלאומי. במסגרת העיצומים הפסיקו היום בצהריים העובדים את עבודתם.

לפני כחודש הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במת"ף, המעסיקה 550 עובדים, על רקע טענות ועד העובדים על סחבת מצד ההנהלה במו"מ לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה, וכן על רקע כוונת ההנהלה לערוך שינויים מבניים בחברה ללא הסכמות עם הוועד. מת"ף היא חברת המחשוב של קבוצת הבינלאומי, המספקת ומתפעלת את כלל טכנולוגית המידע, המחשוב, התקשורת ואבטחת המידע לכל הבנקים בקבוצת הבינלאומי. עוד נזכיר כי מלבד הסכסוך מול מת"ף, הבנק הבינלאומי מתמודד כיום גם בסכסוך עבודה בחברה הבת - בנק אוצר החייל.

מוועד עובדי מת"ף נמסר: ״מבחינתנו זה קרב על הבית. זה צעד ארגוני ראשון ואנחנו נחריף את הצעדים ככל שנידרש עד שההנהלה תבין את המסר: אי אפשר להחליף את עובדי מת"ף. אנחנו דורשים מההנהלה לנהל משא ומתן ענייני״.

מהבנק הבינלאומי נמסר: "״הבנק והנהלת מת"ף הכירו מיידית בנציגות ההסתדרות ומאז מתנהל מו"מ ענייני במטרה לחתום הסכם עבודה ראשוני. מו"מ כזה בדרך כלל, מניסיון בחברות אחרות, לוקח זמן רב. נציין עוד כי העובדים במת"ף קבלו לאחרונה העלאת שכר ושכרם גבוה מהממוצע במקצועות המחשוב במערכת הפיננסית. לנוכח כל זה מדובר במהלכים שאינם מוצדקים. כך או כך השירותים המיחשובים פועלים כסדרם״.