בנט רוצה למנות את צבי האוזר כנציג ציבור בות"ת

צבי האוזר, לשעבר מזכיר הממשלה, יהיה נציג הציבור השני בות"ת • בשנה וחצי האחרונות התנהלה הוועדה עם נציג ציבור אחד או בלי נציג כלל • מינוי האוזר יעלה בשבוע הבא לאישור המל"ג

צבי האוזר / צילום: איל יצהר
צבי האוזר / צילום: איל יצהר

שר החינוך נפתלי בנט רוצה למנות את צבי האוזר, מזכיר הממשלה בשנים 2009-2013, כנציג ציבור בוועדה לתכנון ותקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה. המינוי יעלה בשבוע הבא לאישור של המועצה להשכלה גבוהה בישיבה הקרובה. האוזר יהיה הנציג הציבור השני בוועדה, וזאת הפעם הראשונה במשך למעלה משנה וחצי שיש שני נציגי ציבור בעלי רקע כלכלי, כמו שדרוש. בתקופה הזאת אף היו 7 חודשים בהם לא היה נציג ציבור כלל.

בוועדה יש גם חמישה חברים נוסף שמגיעים מהאקדמיה, ובראשם היו"ר יפה זילברשץ. כפי שפורסם בחודש שעבר בגלובס, בנט גם הודיע רשמית על הארכת כהונה של זילברשץ בשלוש שנים נוספות. בספטמבר הקרוב תשלים זילברשץ כהונה של 3 שנים בתפקיד.

הוועדה אחראית על קרוב ל-12 מיליארד שקל של כל מערכת ההשכלה הגבוהה. במרץ האחרון אישרה המל"ג את מינויו של שמעון יצחקי, ששימש כיו"ר אלביט הדמיה בעת קריסתה. יצחקי היה שותף להגעת החברה להסדר חוב, שבמסגרתו מחקה למחזיקי האג"ח כ-2 מיליארד שקל. מינוי יצחקי עורר ביקורת בקרב חלק מחברי הוועדה ועבר ברוב דחוק - 11 הצביעו בעד, 8 הצביעו נגד ו-2 נמנעו.

בסוף דצמבר פורסם ב"גלובס" כי מבקר המדינה בודק את התנהלות המל"ג בקשר להחלפת המנכ"לים - הן בשל תהליך איתור המנכ"ל הממושך והתקופה הארוכה שבה לא אין מנכ"ל למל"ג, והן בנוגע לאופן שבו טופלה שאלת ניגוד העניינים של המנכ"ל היוצא גדי פרנק, שעבר לאוניברסיטת תל אביב. המבקר בודק גם התנהלות הות"ת ואת פעילותה הממושכת ללא נציגי ציבור.

בשבוע האחרון עלה שמו של האוזר בהקשר למינוי מנכ"ל חדש לאיגוד הבנקים ביחד עם אורן הלמן ורוחמה אברהם בלילא.