ביהמ"ש הוציא צו מניעה נגד קיום ועידת מפלגת העבודה

היום הייתה אמורה להתכנס הוועידה כדי לדון בהצעתו של יו"ר המפלגה אבי גבאי לבטל את הבחירות לצירי הוועידה • מדובר בצו זמני עד לדיון בביהמ"ש המחוזי מחר בבוקר

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן
יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי / צלם: אמיל סלמן

ועידת מפלגת העבודה, שאמורה הייתה להתכנס היום (א') לדון בהצעתו של יו"ר המפלגה אבי גבאי לבטל את הבחירות לצירי הוועידה - בוטלה. בית המשפט המחוזי באזור המרכז הוציא צו מניעה לקיום הוועידה לבקשתם של מספר עותרים, ביניהם חבר המפלגה פיני קבלו.

פעילי מפלגת העבודה קיבלו מסרים בסמסים שהוועידה לא תתקיים.

במפלגת העבודה מתרחש מאבק פנימי בשבועות האחרונים. ועידת המפלגה אמורה הייתה לעמוד לבחירות ב-26 ביוני, אחרי שבוועידה האחרונה שנערכה בחודש אפריל הוחלט להעלות את מספר הצירים של הוועידה מ-2,000 ל-4,000. לאור העובדה שנרשמו 5,300 מתמודדים על 4,000 מקומות, ובעקבות פנייה מן השטח לגבאי לבטל לחלוטין את הבחירות, הוא הוביל את המהלך הזה וניסה לכנס את הוועידה היום כדי להעביר את ההחלטה.

אולם ח"כ עמיר פרץ התנגד לכך, בשל הטענה כי ההחלטה לבטל את הבחירה למוסדות הפנימיים התקבלה אחרי שכבר נסגר מועד ההרשמה, וממש ברגע האחרון. יו"ר ועדת חוקה במפלגה, עו"ד דוד ליבאי, תמך בעמדתו של פרץ.

בית המשפט המחוזי דחה בתחילה את הדיון בנושא, והעניין עבר למוסד לבירור עתירות, אך כעת נעתר בית המשפט המחוזי להוציא צו מניעה. לפי החלטת השופטת רחל ברקאי, היא השתכנעה (ברמת הצו הזמני בלבד) שיש כשל פרוצדורלי בכך שמודיעים על סדר יום לוועידה 48 שעות מראש, ולא 14 יום כפי שצריך לעשות לפי התקנון.

מדובר בצו זמני בלבד, עד לדיון מחאר (ב') בשעה 9:00 בבוקר בפני השופטת.

ממפלגת העבודה נמסר: "כינוס הוועידה שתוכנן להתקיים הערב בוטל. בית המשפט המחוזי הוציא צו מניעה לכינוס היום, וידון מחר על מועד אפשרי אחר לכינוס ועידה. לצערנו, גורמים אינטרסנטיים בחרו להטעות ביודעין את בית המשפט ולטרטר מאות אנשים על-מנת לשמר את המחנאות על פני טובת המפלגה והמדינה. אנחנו מאמינים שבית המשפט יכריע מחר לטובת פתיחת השורות והרחבת הגיוון במפלגה".