איך זה מרגיש מנדלבליט?

קח נשימה ארוכה ותבצע את הצעד המתבקש - הגשת כתב אישום נגד ביבי

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

נו, מנדלבליט, זה כאב? אחרי הרבה היסוסים וכרכורים מצאת בעצמך את העוז להגיש את כתב האישום נגד שרה נתניהו. באיחור של לפחות שנה, אבל הגשת.

השאלה שבמחשבותיהם של רבים היא: מה הלאה? יש בעניין זה כמה גרסאות והערכות. יש מי שאומר שכתב האישום נגד האישה יאפשר לך להימנע מלטפל בבעל, כאילו הנה, אני לא פוחד, עובדה - שרה. ולגבי ביבי: אין מספיק ראיות. זהו ההסבר הקלאסי כשלא רוצים להאשים מישהו, נכון?

חייב להפסיק לתמרן

אבל יש גם המאמינים אחרת. שאולי עכשיו, לאחר שעברת את המחסום של שרה, יהיה לך יותר קל, מנטלית, להגיש אישום גם נגד ביבי. או אפילו כמה אישומים? בקיצור, לעשות את מה שתפקידך מחייב, להפסיק לתמרן. האם גם את זה תוכל לעשות? או שביבי כבר גדול אליך, או שיש לך התחייבות אליו, או משהו שבגינו אתה סוחב את העניין כבר כל-כך הרבה זמן, ועדיין בקצה המנהרה רואים רק חושך.

שוב טענות הזויות

אני בטוח, מנדלבליט, שאתה רואה את התרגילים המכוערים של בני נתניהו נגד... ובכן, נגד כל מי שקשור להגשת כתבי אישום נגדם. זה הגיע כמובן לשיא עם הסיפור על האוכל ושברי הזכוכית. התגובה מטעם נתניהו על כל האשמה נגדו היא "טענה הזויה". מה יכול להיות יותר הזוי מסיפור הארוחה עם הזכוכית? בכל זאת, מנדלבליט, הסיפור הזה יוצא מבית ראש הממשלה ומטעמו וטעמה. אתה מבין שמי שנפגע מהלוקש הזה הוא לא רק משפחת נתניהו, אלא כולנו, כל אזרח במדינה.

השמצות ואיומים מרומזים

לך, מנדלבליט, יש חלק בחרפה הזאת. הסיפורים הללו נוצרים בגלל הסחבת שאתה נוקט. כל עוד אין כתב אישום, כל עוד כתב האישום לא קיים, ביבי ואנשיו מקווים שיוכלו למנוע אותו לחלוטין בעזרת השמצות ואיומים מרומזים על אלה המבקרים אותם. כך נגרם נזק נוסף לכולם, כולל מוסד היועץ המשפטי ומערכת המשפט.

העול יירד מכתפיך

אז די כבר - את קפיצת הנחשון כבר עשית עם שרה. קח נשימה ארוכה ותבצע את הצעד הבא, המתבקש. אחת, שתיים, שלוש... הגשת כתב אישום נגד ביבי! איך זה מרגיש, אה? אתה מרגיש שעול ירד מעל כתפיך, נכון? - אז קדימה, שנס מותניך ועשה זאת כבר, גם בשבילנו, כדי לשחרר גם אותנו מהעיסוק בנושא המעיק והמלאה הזה. ומן הצורך לשמוע את הסיפורים המגוחכים של הבעל והרעיה. ומן הטעם הוולגרי העולה ממלחכי פנכתו של ביבי, ובראשם אשת התרבות מירי רגב.