סילברפורט גייסה סבב ראשון של 11.5 מיליון דולר

את הגיוס הובילה קרן TLV Partners • סילברפורט מפתחת פלטפורמה לאותנטיקציה רב-שלבית עבור ארגונים, המאבטחת את כלל המערכות, השירותים והמכשירים ברשת הארגונית, ומתאימה לכל סוגי הרשתות הארגוניות

סילברפורט (Silverfort) גייסה סבב ראשון של 11.5 מיליון דולר, בהובלת קרן TLV Partners ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, StageOne Ventures, ו-Innov8Singtel. סילברפורט מפתחת פלטפורמה לאותנטיקציה רב-שלבית עבור ארגונים, המאבטחת את כלל המערכות, השירותים והמכשירים ברשת הארגונית, ומתאימה לכל סוגי הרשתות הארגוניות.

על-פי דוח אבטחת המידע השנתי של חברת הטלקום האמריקאית Verizon, שיעור מקרי תקיפות הסייבר שעשו שימוש בסיסמאות גנובות עלה ב-3 השנים האחרונות מ-50% ב-2015, ל-81% ב-2018. הפלטפורמה של סילברפורט נועדה לפתור בעיה זו באמצעות שכבת אימות רב-שלבי המותקנת על גבי הרשת הארגונית.

"הרבה חברות בתחום האותנטיקציה מציעות פתרונות אימות לאפליקציות web מודרניות", אומר הד קובץ, שותף-מייסד ומנכ"ל סילברפורט. "אבל איך מוסיפים אימות מאובטח למכשור IoT רפואי, מערכות תשתית קריטיות, או תיקיות וכוננים משותפים שחשופים כיום למתקפות כופר? וכיצד ניתן לאבטח את האימות ברשתות ארגוניות דינמיות? במקום לעשות שינוי בתוך כל אחת מהמערכות האלה, הרעיון שלנו היה לשבת בענן או ברשת הארגונית מכל סוג, בצורה מאוד לא פולשנית, ולהסתכל על כל בקשות האימות שעוברות ברשת".

כאשר משתמש מנסה לגשת לשירות או מערכת ארגונית באמצעות סיסמה, סילברפורט היא החברה היחידה הפועלת כיום המסוגלת לקרוא את התקשורת הזאת. מבלי לחשוף את הסיסמה, היא מזהה לאיזה שירות מנסים לגשת, ומי מנסה לגשת אליו. באמצעות קריאה של כל נסיונות הגישה באופן שוטף, סילברפורט מסוגלת לזהות התנהגות נורמטיבית והתנהגות לא נורמטיבית. כאשר מזוהה התנהגות חשודה, המערכת מפעילה אימות רב-שלבי משלה, מבלי ליצור שינויים ברשת.

"בזכות הפתרון שלנו שאינו ספציפי למערכת אחת בודדת, אנחנו יכולים להגן גם על סביבות ענן והייבריד וגם על סביבות IoT ו-IoT תעשייתי ורפואי", אומר קובץ. "שני האזורים האחרונים הם מאוד מעניינים בשבילנו, כי הם מאוד רגישים, אבל אין שום דרך להתקין עליהם שכבת אימות, ולא אנטי-וירוס או תוכנות אבטחה". בנוסף, אומר קובץ, "אנחנו יושבים על כל הרשת ויודעים אם משתמש ניגש לאפליקציה מסוימת או לתיבת המייל. לפי המידע שאנחנו רואים, אנחנו מבינים אם יש גישה שעשויה להיות מסוכנת. הפוטנציאל הוא אדיר כי אנחנו יודעים הרבה יותר על ההתנהגות של בני אדם מאשר חברות אחרות שיושבות רק על מוצר ספציפי".

החברה הוקמה ב-2016 על-ידי הד קובץ, מתן פטאל וירון קסנר. השלושה, בוגרי 8200, עבדו בתחומי אבטחת המידע והקריפטוגרפיה בחברות טכנולוגיה גלובליות גדולות. הם מתכוונים להשתמש בהשקעה שגייסו כדי להרחיב את פעילות המכירות בארה"ב, ואת פעילות המחקר ופיתוח בישראל. בנוסף, הם מתכוונים לפתוח משרד מכירות במערב אירופה כדי להתחיל למכור את המוצר ביבשת. בסך-הכול, החברה צפויה לצמוח מ-25 עובדים לכ-35-40 עובדים במהלך השנה הקרובה.

סילברפורט - תעודת זהות

שנת הקמה: 2016

מייסדים: הד קובץ, מתן פטאל וירון קסנר

סה"כ גיוסים: 11.5 מיליון דולר בשני סבבים

משקיעים מרכזיים: קרן TLV Partners, StageOne Ventures, ו-Innov8Singtel

עובדים: 25, בישראל 22 והשאר בבוסטון ובטקסס.