ערן צ'רנינסקי פורש ממגדל וצפוי לעבור לכלל ביטוח

הפסד של אחד, רווח של השני: צ'רנינסקי, שכיהן כמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ומנהל חטיבת פיננסים ואקטואריה, צפוי להתמנות בקרוב לראש חטיבה בחברת הביטוח המתחרה, כמינוי ראשון של המנכ"ל הנכנס יורם נוה

ערן צ'רנינסקי / צילום: תמר מצפי
ערן צ'רנינסקי / צילום: תמר מצפי

ערן צ'רנינסקי, משנה למנכ"ל מגדל ביטוח, ומנהל חטיבת פיננסים ואקטואריה של החברה, הוותיק והמאוד מוערך עוזב את הקבוצה ועל פי הערכות בשוק הביטוח צפוי לעבור לתפקיד בכיר מקביל בקבוצת ביטוח גדולה אחרת. על פי הערכות הוא צפוי להתמנות בקרוב לראש מערך הכספים בכלל ביטוח. צ'רנינסקי הוא גם מנכ"ל החברה האם הציבורית של מגדל - מגדל אחזקות, אך עזיבתו משמעותית לקבוצה לא בגלל הפרישה מתפקיד מנכ"ל החברה האם הציבורית, כי אם בגלל עזיבתו את תפקיד מנהל הכספים בקבוצה. ככל הידוע המינוי טרם אושר. 

אם וככל שהמהלך יושלם יהיה זה מינוי ראשון, איכותי, של מנכ"ל כלל ביטוח, יורם נוה, שייכנס לתפקידו בתחילת יולי. עד כה התפקיד האמור הוכפף בכלל ביטוח תחת ענת לוין, מנהלת ההשקעות הראשית של הקבוצה, במה שנתפס כתפירה אישית עבור לוין.

היום (ד') הודיעה קבוצת מגדל על כך שצ'רנינסקי פורש מהקבוצה וכי אמש הוא הודיע לדירקטוריון על רצונו לעזוב. צ'רנינסקי נחשב לעוגן מרכזי במגדל, אותה מנהל כיום דורון ספיר, שהגיע אליה לאחרונה לאחר שנים של ניהול חברת כרטיסי האשראי כאל. ממגדל נמסר כי "מנכ"ל מגדל ביטוח דורון ספיר מונה במקומו של צ'רנינסקי כמנכ"ל חברת האחזקות וישמש במקביל בשני התפקידים", כפילות תפקידים שקיימת גם בחברות אחרות. עתה ספיר גם צריך לאייש את תפקיד מנהל הכספים והאקטואריה של הקבוצה.

"צ'רנינסקי משמש כמנהל החטיבה הפיננסית במגדל בחמש השנים האחרונות וכמנהל הכספים של מגדל ושל חברת האחזקות בתשע השנים האחרונות" ועל פי הודעת מגדל הוא "הודיע לאחרונה על החלטתו לצאת לדרך חדשה ולסיים את תפקידו לאחר 25 שנים בקבוצת מגדל". הוא משמש גם כמנכ"ל מגדל אחזקות בשלוש השנים האחרונות.

מקורבים למהלך ציינו כי העזיבה נעשתה ברוח טובה, וכי צ'רנינסקי מסר כי "החלטתי לפנות לאתגרים אחרים ולדרך חדשה". ממגדל נמסר כי "תרומתו של ערן לאיתנותה הפיננסית של מגדל תורגש גם בשנים הקרובות. רבים מהעוגנים הכספיים מושתתים על עבודה מקצועית ומסורה בה פעל ערן בשנותיו הרבות בחברה. אנו מאחלים לו המשך עשייה והנאה בעתיד ובטוחים בהצלחתו".

מגדל , שבשליטת שלמה אליהו, וכלל ביטוח , שמניות השליטה בה שייכות לקונצרן אי.די.בי של אדוארדו אלשטיין, אך נמצאות בידי הנאמן מטעם הפיקוח - משה טרי, היו בעבר הלא רחוק מובילות שוק הביטוח. בשנים האחרונות הן איבדו ממעמדן ההיסטורי והפכו לחברות השלישית והרביעית בשוק, בהתאמה. כיום מובילות הענף הן הראל, שבשליטת יאיר המבורגר ובניהול מישל סיבוני, והפניקס, שבשליטת קבוצת דלק ושבניהול אייל לפידות.