הצלבנים חוזרים שחזור קרב קרני חיטין

מדי שנה בראשית יולי יוצאת התהלוכה לדרכה, מי ברגל ומי על גב סוס. השריונות משקשקים, בוהקות הקסדות, נוצצים החרבות, הרומחים והקשתות. עשרות אנשים עושים את דרכם לעבר קרני חיטין, מקום הקרב המכריע שבין הצלבנים והמוסלמים ב-4 ביולי 1187.

גם השנה ייצא המסע לדרכו, כשמתחת לשריונות ולטורבנים חברי המועדון הישראלי לשחזור היסטורי "ממלכת ירושלים", המשחזרים זו הפעם השביעית את הקרב ההיסטורי. בראש ההפקה המורכבת עומד גנאדי ניזניק, מומחה בארכיאולוגיה והיסטוריה של ימי הביניים, המרכז את פעילות המועדון, המלכד מועדוני שחזור וסיף היסטורי מישראל ומחו"ל. לאורך השנה כולה נערכות ההכנות לאירוע - מהכנת הציוד והתלבושות ועד אימוני סיף וירי בחץ וקשת.

המיזם תופס תאוצה ומתרחב מדי שנה לאירוע ציבורי ולאטרקציה שמושכת אליה תיירים מהארץ ומחו"ל, חלקם חברים במועדוני שחזור מקבילים בספרד, ארה"ב, גרמניה, פולין, רוסיה, אוקראינה וקפריסין, ונמצאים בקשר הדוק עם עמיתיהם בישראל.

יש ארצות שבהן גורמי תיירות מאמצים אל חיקם אירועים כאלה וממנפים אותם לאטרקציות תיירותיות שמביאות אלפי תיירים כדי לצפות בהן. המפורסמות ביותר הן שחזור קרב ווטרלו בבלגיה, קרב הייסטינגס בבריטניה, שם משחזרים מדי שנה מאות "לוחמים" את אחד הקרבות המשמעותיים בהיסטוריה האנגלית ועוד קרבות ברחבי העולם.

אבל בארץ מדובר במועדון קטן של משוגעים לדבר, שעובדים שנה שלמה בהתנדבות למען המטרה, מקבלים תמיכה צנועה מהמועצה האזורית גליל התחתון ומרשות הטבע והגנים, ומדי שנה נאבקים בקשיים עצומים להרים את ההפקה המרשימה מחדש. לא ברור למה משרד התיירות והרשויות לפיתוח התיירות בגליל לא פורסים חסות על החבורה הזו וגורמים לכך שכבר עכשיו האירוע של השנה הבאה יהיה מובטח.

המעוניינים לצפות יוכלו למצוא מידע ולוחות זמנים של שחזור האירוע באתר האינטרנט www.horns-hattin.com.