גיוס לחברת Planck Re: סבב ראשון של 12 מיליון דולר

החברה, שמפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לחברות ביטוח, השלימה גיוס ראשון אחרי 3 שנים של מימון עצמי • את סבב הגיוס הובילה קרן הפינטק Arbor Ventures, והשתתפו בה גם Viola Fintech ו-Eight Roads

חברת Planck Re, המפתחת טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לחברות ביטוח, השלימה גיוס ראשון בגובה 12 מיליון דולר, אחרי 3 שנים של מימון עצמי. את סבב הגיוס הובילה קרן הפינטק Arbor Ventures, והשתתפו בה גם Viola Fintech, אשר זו ההשקעה הראשונה שביצעה מהקרן החדשה, ו-Eight Roads.

הפלטפורמה של Planck Re אוספת מידע עסקי על עסקים קטנים ובינוניים ומנתחת אותו. המסקנות שנאספות נועדו לשמש חברות ביטוח בתהליך החיתום - תהליך קבלת ההחלטה על קבלת מועמדים לביטוח ועל תנאי הביטוח שיינתנו למועמד. הפלטפורמה משרתת חברות ביטוח בארצות-הברית, שם תהליך בחירת המועמדים לביטוח הוא מורכב יותר מאשר בישראל.

המידע נאסף באמצעות Crawlers שאוספים מידע טקסטואלי, ויזואלי, גיאוגרפי ואגרגטיבי באינטרנט הפתוח, ומנתחים אותו באמצעות אלגוריתמי AI. פריט מידע כזה יכול להיות, למשל, צילום סלפי במסעדה מסוימת, אשר כלל תיוג שלה ברשת חברתית. מן התמונה יהיה ניתן ללמוד פרטים רלוונטיים לחברות הביטוח, כמו האם שלט ה"יציאה" במסעדה מואר, האם הם מגישים שתייה בבקבוקים או בכוסות בלבד, והאם העובדים לבושים בתלבושת אחידה. על עסקים ללא נוכחות אינטרנטית, ניתן לאסוף מידע הקשור בבניין בו הם ממוקמים ובתשתיות שלו לפי כתובת העסק.

כיום Planck Re עובדת עם חברות ביטוח בתחומי הריטייל, המסעדות ובתחום השירותים המקצועיים. החברה הוקמה בשנת 2015 על-ידי 3 יזמים, אלעד צור, אמיר כהן ודוד שפירו, בעלי ניסיון בעולמות הביטוח והטכנולוגיה. צור וכהן היו שותפים בהקמת BlueTail אשר נמכרה ל-Salesforce בסכום שלא פורסם, אך הוערך בעשרות מיליוני דולרים. שפירו כיהן כמנכ"ל של Earnix, סטארט-אפ בעולם הביטוח, אשר גדל לחברה המעסיקה כ-100 עובדים תחת ניהולו.

צור, המכהן כמנכ"ל החברה, סבור כי בזכות ניסיונם הרב שלו ושל היזמים האחרים, הם זכו לגייס סכום גדול יחסית, ולבחור את המשקיעים איתם רצו לעבוד. ליאור סיימן, מנהלת Arbor Ventures בישראל, "אמרה לגלובס": "מאחורי פלאנק עומדים צוות יזמים מדהים שהוכיחו יכולות דומות, אמנם בתעשייה אחרת. אנחנו חווים שוק בטרנספורמציה, ביקוש גדול ליכולות, וזה דורש שהחברה תגייס מומחים לורטיקלים נוספים, ותרחיב את צוות המכירות בארה"ב. הדבר דורש משאבים רבים ואנחנו לא נתפשר באיכות האנשים שנגייס. אנחנו מפוקסים בארלי סטייג' והמשקיעים שלנו הם ממוסדות פיננסיים מובילים בעולם. לפעמים זה יכול להיות סיד של מיליונים בודדים, ולפעמים נדרש ואנחנו רואים לנכון להשקיע סכם גדול יותר, כאשר יש את הצורך".

מ-Planck Re נמסר כי הכסף שגייסו ישמש להתרחבות של החברה לסגמנטים נוספים. הסגמנטים הבאים צפויים להיות ביטוחי רכב לעסקים, ביטוחים למפעלים ו-IT. הדבר יעשה באמצעות גידול הן של מרכז הפיתוח הפיתוח בישראל, והן של מרכז המכירות בצפון אמריקה, ולשם כך, החברה צפויה לגייס בין 10 ל-20 עובדים במהלך השנה הקרובה.

בעקבות הגיוס, אלעד צור, מנכ"ל החברה, אמר כי "תהליך רכישת הביטוח עדיין כולל מענה ידני על שאלונים אינסופיים". לדבריו, מדובר בתהליך לא יעיל, והוא גם חשוף לטעויות אנוש. אך "אחרי שנתיים של מחקר ופיתוח הצלחנו לפצח את התהליך תוך שימוש בטכנולוגיה של בינה מלאכותית וכריית מידע פומבי". לדברי צור, Planck Re מסוגלת לספק מידע רלוונטי על כל עסק, "בהינתן שם העסק והכתובת בלבד".