עליות בסיום המסחר בוול סטריט; אופקו זינקה בכ-8%

טראמפ הודיע רשמית על הטלת מכסים מייבוא סיני בשווי 34 מיליארד דולר • בסין כבר מתכננים תגובה • המשק האמריקאי הוסיף 213 אלף משרות בחודש יוני - שיעור האבטלה עלה ב-0.2% ל-4%

סוחר מודאג בוול סטריט
סוחר מודאג בוול סטריט

יום המסחר בוול סטריט (ו') ננעל במגמה חיובית במדדי המניות, לאחר פתיחה מעורבת, כשהסוחרים לא מתרגשים מהמהלך של הנשיא דונלד טראמפ להטלת מכסים על סין. באירופה נרשמו היום עליות קלות.

 

היום בוצעה כאמור יריית הפתיחה של מלחמת הסחר. בחצות שעון החוף המזרחי הודיע הבית הלבן על הטלת מכסים על כ-25% מהיבוא הסיני בשווי 34 מיליארד דולר, וכנראה תוספת בעתיד. בסין כינו את ממשל טראמפ "חבורה של ביריונים" והודיעו על כוונתם להחזיר באותה מטבע.

בגזרת המאקרו פורסם כשעה לפני תחילת המסחר דוח התעסוקה לחודש יוני. שיעור האבטלה רשם עלייה של 0.2% לרמה של 4%, לעומת צפי לרמה של 3.8%, כשהמשק האמריקאי הוסיף 213 אלף משרות לעומת צפוי להוספה של כ-200 אלף מקומות עבודה חדשים.

שכר העבודה השעתי רשם עלייה של 2.7% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת צפי לעלייה של 2.8%.

מניית ביוג'ן  זינקה לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי לטיפול באלצהיימר. 

מניית בואינג   נסחרה בעלייה קלה לאחר שהמתחרה האירופאית איירבוס העלתה את תחזית הביקושים שלה למטוסים ל-20 השנים הקרובות ב-7%. 

פורד מוטורס  דיווחה על ירידה של 38% במכירות שלה בסין בחודש יוני. 

מניית דויטשה בנק  רשמה עלייה חדה , על רקע דיווח כי ג'יי.פי מורגן עשוי לרכוש נתח מהבנק הגרמני.

יובל דגים, שהודיע בתחילת השבוע לדירקטוריון שיכון ובינוי על פרישתו מתפקיד המנכ"ל, מונה למנכ"ל חברת אבן קיסר    . עדיין לא נקבע מועד לתחילת כהונתו של דגים בחברה מקיבוץ שדות ים.

מניית אופקו  בלטה בעלייה חדה ולצידה נסחרו בעליות גם פריגו  וטבע.