colu נכנסת למטבעות וירטואליים ומשנה את תנאי טעינת הארנק

בקרוב: תנאי התשלום בארנק הדיגיטלי Colu ישתנו • המטבעות הקהילתיים הווירטואליים שישולבו באפליקציה (ולמעשה כבר משולבים בה כפיילוט בקרב כ-10,000 משתמשים) הם מטבעות קריפטוגרפיים שהנפיקה Colu

עמוס מאירי, מנכ"ל Colu / צילום :איל יצהר
עמוס מאירי, מנכ"ל Colu / צילום :איל יצהר

בקרוב: תנאי התשלום בארנק הדיגיטלי Colu ישתנו. Colu הוא ארנק דיגיטלי קהילתי המהווה אמצעי תשלום בעסקים רבים ובעיקר בעסקים מקומיים ושכונתיים. השימוש ב-Colu הוא פשוט ויעיל: המשתמש טוען את האפליקציה המשמשת כארנק דיגיטלי דרך כרטיס האשראי שלו, כשהתשלום לבית העסק מתבצע באמצעות חיבור לקופה בעת התשלום. Colu פעילה היום ב-4 ערים (תל-אביב, חיפה לונדון וליברפול) ומונה כ-150 אלף משתמשים. 

השינוי מתייחס לתוספת הטעינה שהיוותה את "הסוכריה" להשתמש באפליקציה לצד הנוחות (המייתרת את הארנק) - מ-15 ביולי תוספת הטעינה תעמוד על 5% במקום על 10% כיום. החברה עדכנה את קהילת משתמשיה בשינוי, כשהיא מנמקת כי "השינוי הוא צעד נוסף בדרך למודל ההטבות שייכנס לתוקף בעתיד הקרוב" - בין היתר מדובר בהכנסת קריפטו קהילתי לפעילות בארנק.

עוד הסבירה בחברה כי כיום Colu מממנת את ההטבות שמקבלים המשתמשים (כלומר טעינה של 10% מעבר לסכום), וזאת "מתוך הרצון שלנו להעלות את המודעות לחשיבות שבקנייה מקומית".

המטבעות הקהילתיים הווירטואליים שישולבו באפליקציה (ולמעשה כבר משולבים בה כפיילוט בקרב כ-10,000 משתמשים) הם מטבעות קריפטוגרפיים שהנפיקה Colu. לפי החזון המוצג בהודעה, באמצעות המטבעות שייצברו בארנק אפשר יהיה לקבל הטבות מעסקים שונים במתחם השכונתי. צבירת המטבעות נעשית על-ידי רכישה באמצעות Colu - בעתיד הרעיון הוא שהמטבעות הווירטואליים ישמשו כאמצעי תשלום, כאשר העסקים המקומיים שעובדים עם Colu יציעו מוצרים שונים בתמורה לתשלום במטבע מקומי. 

המטבעות המקומיים החדשים הם מטבעות שכל קהילה יכולה להנפיק עבור עצמה, והם מתבססים על הפלטפורמה של המטבע CLN שהושק בפברואר השנה. המטבעות חדשים יפעלו ב-Colu בלבד, והם לא נועדו למטרת מסחר בבורסות הקריפטו (בדומה לביטקוין למשל).