בשל אירועי אלימות: סניפי בנק מרכנתיל ייפתחו מחר ב-10:00

בשבועיים האחרונים נורה עובד ברגלו, וסניף בנק הוצת במגזר הערבי

בנק מרכנתיל / צילום: שלומי יוסף
בנק מרכנתיל / צילום: שלומי יוסף

בצעד חריג הודיע היום (ג') ועד עובדי בנק מרכנתיל כי סניפי הבנק ייפתחו מחר (ד') בשעה 10:00, וזאת במחאה על אירועים אלימים שאירעו בסניפים בתקופה האחרונה. מהודעת הוועד עולה כי בשבועיים האחרונים אירעו שני אירועים קשים, בהם עובד בנק נורה ברגלו, ובמקרה אחר סניף בנק הוצת.

לפי הערכות, האירועים אירעו במגזר הערבי, מגזר בו יש למרכנתיל פעילות משמעותית. בנק מרכנתיל משתייך לקבוצת דיסקונט, והוא פעיל בעיקר במגזר הערבי והחרדי.

בוועד העובדים מציינים כי מלבד האירועים החריגים האלה, הם מקבלים כמעט מדי יום תלונות מעובדים על אלימות פיזית, אלימות מילולית ואיומים. בוועד דורשים מהנהלת הבנק לנקוט את כל הצעדים הדרושים על-מנת להבטיח את ביטחונם האישי של העובדים.

במכתב ששלח היום איציק הרוש, יו"ר ועד עובדי מרכנתיל, להנהלה הוא כותב: "תכלית קיומו של ועד עובדי הבנק היא לפעול לטובת העובדים, ולא רק להבטחת מעמדם, תנאי עבודתם ושכרם, אלא גם להבטחת ביטחונם האישי, עת הם מפקידים את חייהם בידי הבנק ומגיעים לעבודה בסניפיו מדי יום ביומו. בוודאי שלא נאפשר לעובדי הבנק להיות קורבן לאלימות ולסכן את חייהם עם הגעתם לעבודתם בבנק". 

במערכת הבנקאית מתמודדים העובדים לא אחת עם אלימות מצד הלקוחות. המקרה הקשה ביותר היה לפני 5 שנים, כאשר 4 בני אדם נרצחו בסניף בנק הפועלים בבאר-שבע. 

עוד נזכיר כי בשבוע שעבר נרשם מקרה אלימות קשה במגזר אחר: אחות נדקרה בבית החולים שמואל הרופא על-ידי מטופל. בתגובה לכך שבתו האחים והאחיות.