"שעתיים לשריקה": יש מצב לסיפור סינדרלה?

קרואטיה הקטנה תנסה להדהים הערב את העולם בגמר המונדיאל מול צרפת • הצרפתים, מצדם, יעשו הכל כדי לזכות בפעם השנייה וגם לקחת את הבונוס העצום של פיפ"א – 38 מיליון דולר • ובפעם האחרונה: המנכ"לים והמנהלים המובילים בישראל מהמרים על הזוכה

לוקה מודריץ' / צילום: רויטרס
לוקה מודריץ' / צילום: רויטרס

32 יום יסתיימו הערב במוסקבה עם הגמר הגדול (18:00) בין צרפת וקרואטיה. לא בטוח שזה הגמר שמישהו ציפה לו לפני תחילת המונדיאל, אבל כדי לחתום מונדיאל משוגע היה צריך גם נציגה מפתיעה בגמר ה-21. אם צרפת תנצח את המשחק הערב, אפשר יהיה לסכם את המונדיאל בהחלט כגדול. אם קרואטיה תהיה זו שתדליק חגיגות בזאגרב, ספליט וזאדאר - זה ייזכר כמונדיאל לא פחות מגרנדיוזי.

קרואטיה. קרואטיה הקטנה דורגה רק במקום ה-10 בקרב סוכנויות ההימורים ערב פתיחת הטורניר כמי שתזכה בתואר. אם תניף את הגביע היא תצטרף למועדון מצומצם יחסית של 8 נבחרות בלבד שטעמו את טעם הזכייה. בכל מקרה, עם 4.2 מיליון תושבים היא לא תהפוך למדינה הקטנה אי פעם שהופיעה בגמר המונדיאל - אורוגוואי הקטנה זכתה בגביע העולם הראשון ב-1930, אז הייתה מדינה בת 1.73 מיליון איש, המדינה הקטנה אי פעם שזכתה בתואר או הגיעה לגמר. גם שבדיה הקטנה הפתיעה ב-1958 כשהגיעה לגמר, אבל זה היה מונדיאל שאירחה אותו וגם כמות האוכלוסייה השבדית הייתה מעט גדולה יותר מזו של קרואטיה היום (7.4 מיליון תושבים אז). בכל מקרה, המדינה שזכתה לעצמאות רק לפני 27 שנים, היא בוודאות הנציגה הצעירה אי פעם בגמר.

צרפת. צרפת הגדולה אמנם לא הופיעה בגמר העולמי כבר 20 שנה והיא מחפשת תואר עולמי שני. אבל אם הכדורגל האירופי הוא בכל זאת מדד למשהו, הרי שרק לפני שנתיים צרפת שיחקה בגמר היורו (הפסד לפורטוגל) והפעם היא העמידה נבחרת טובה ומאוזנת יותר מהנבחרת ההיא. היא לא נוצחה בעשרת משחקיה הרשמיים האחרונים, והמאזן שלה מאז ההפסד האחרון לשבדיה ביוני 2017 עומד על 8 ניצחונות ו-2 תוצאות תיקו. אם נדמה למישהו שמדובר בחבורה צעירה במיוחד, הוא לא טועה: צרפת הביאה למונדיאל את הסגל הצעיר ביותר - גיל ממוצע של 26.1 בלבד, כולל שישה שחקנים שעוד לא חגגו 23. למשחק אחד (ניצחון 2:1 על אוסטרליה בשלב הבתים) העמידו הצרפתים את ההרכב הפותח הצעיר ביותר במונדיאל - גיל ממוצע של 24.6 שנים בלבד.

פייבוריטית. צרפת היא הפייבוריטית הברורה לזכייה. הווינר הישראלי מעניק לה יחס ברור של 1.3 לזכייה, לעומת 2.45 לניצחון קרואטי.

כסף. הזוכה בגמר תסיים את הטורניר עם מענקים בסכום כולל של 38 מיליון דולר. הסגנית תסתפק ב-28 מיליון דולר.

עייפים. צרפת נהנתה לאורך כל הטורניר מניהול נכון של האנרגיות והעובדה שלא נאלצה לשחק אפילו פעם אחת הארכה, להבדיל מהקרואטים שאת כל משחקי הנוקאאוט שלהם עברו בהארכה (כולל שניים בפנדלים). ולעניין הזה תהיה משמעות גדולה גם הערב - הצרפתים השלימו עד עכשיו 540 דקות, לעומת 630 דקות של הקרואטים. הם רצו במצטבר 607 ק"מ, לעומת 724 ק"מ של הקרואטים (20% פחות). מצד שני, אמרו את זה על קרואטיה גם לפני חצי הגמר מול אנגליה.

אתלטיקו מדריד. אתלטיקו מדריד היא המועדון שמחזיק הכי הרבה נציגים בסגל הפינליסטיות הערב - ארבעה בסך הכל: שלושה מצרפת (גריזמן, הרנדז ולמאר) ואחד מקרואטיה (ורסליקו).

ההימור שלנו. לכל סיפור סינדרלה יש סוף. צרפת לוקחת.

המנכ"לים מהמרים: צרפת פייבוריטית. 24 מנכ"לים ומנהלים מהמובילים בישראל ניסו את כוחם באתגר הניחושים של "גלובס" לקראת הגמר. 15 הימרו על זכייה צרפתית, לעומת 9 שהלכו על הפתעה וניצחון קרואטי בגמר.

הניחושים המלאים:

זאב וורמברנד (מנכ"ל מאוחדת) 2:0 לצרפת

אופיר גוטמן (מנכ"ל פרוקטר אנד גמבל ישראל) 2:0 לצרפת

אלון גת (מנכ"ל אלרגן ישראל) 3:1 לצרפת

עודד גולן (מנכ"ל דור אלון גז) 2:0 לצרפת

יגיל וויט (מנכ"ל אלקטרה מיזוג אוויר) 2:0 לצרפת

קרן שתוי (מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס) 2:1 לצרפת

אילן פלטו (מנכ״ל איגוד החברות הציבוריות): 2:0 לצרפת

ניר אמזל (מנכ"ל HAP ישראל) 2:1 לצרפת בהארכה

דודי כהן (מנכ"ל נעמן גרופ) 2:0 לצרפת

זאב שטיין (מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן) 2:0 לצרפת

דוד זהבי (מנכ"ל משותף אורבן נדל"ן) 1:1, קרואטיה תנצח בפנדלים

אלי אגם (מנכ"ל אמפא ישראל) 2:1 לקרואטיה

אלי משה (מנכ"ל היטאצ'י ונטרה ישראל): 1:0 לקרואטיה

נדב ארנס (מנכ"ל יקבי כרמל) 3:2 לקרואטיה

מירום שיף (מנכ"ל ביופט, מבית מעברות) 2:1 לקרואטיה

יעקב בן דור (מנכ״ל יקב יתיר) 3:2 לקרואטיה

דני פלד (מנכ"ל JEUNESSE GLOBAL ISRAEL ) 3:2 לקרואטיה

עדן עמירב (מנכ"ל זירת המסחר הדיגיטלית Lending Express): צרפת ב-2:1

תמר גרזון (מנכ"לית טרווליסט): 2:1 לקרואטיה

דרור ליטבק (מנכ"ל Experis ): 2:0 לקרואטיה

יאיר רוזן (מנכ"ל BSH ישראל) 2:1 לצרפת

אלעד נץ (מנכ"ל רשת מתחמי העבודה הייעודיים לעורכי דין Partners & Co): צרפת עם 3:1

גיל מעין (מנכ"ל מיקדן ניהול ואחזקה) 2:1 לצרפת

גלעד יפרח (מנכ"ל גלעד מאי) 1:0 לצרפת