ח"כ נחמיאס-ורבין: אני אחליט אם נפגעתי ואיך אני מטפלת בזה

בפייסבוק שלה כתבה ח"כ שהוטרדה מינית על ידי ח"כ ברושי "הפגיעה הייתה גדולה, אני עדיין פגועה, אבל אני מסוגלת לחיות עם ההתנצלות הזאת" • על אף ההתנצלות, במחנה הציוני ישנם הדורשים את הדחתו של ברושי

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) עומדת מאז שעות הצהריים היום (ד') במרכז טענות הטרדה מינית נגד ח"כ איתן ברושי גם הוא מן המחנה הציוני. תחילת הפרשה הייתה ביום ה' האחרון, אז יצאו חברי הכנסת של הסיעה לסיור באיזור עוטף עזה ובין השאר התכנסו בקיבוץ בארי. בשלב כלשהו, כך חשפה היום העיתונאית מורן אזולאי ב-Ynet, טפח ברושי על ישבנה של נחמיאס ורבין.

"ברגע הראשון הייתי בהלם אמיתי", כתבה נחמיאס ורבין לפני שעה קלה בעמוד הפייסבוק שלה. "קיבלתי את התנצלותו של חבר הכנסת ברושי - ממקום חזק, בטוחה בעצמי, של מי שיודעת בבירור שלא עשתה שום דבר רע. אני יודעת ויכולה לקבל התנצלות ובחרתי וגם עתה אחרי שהדברים דלפו, אני מקבלת את התנצלותו. אבל, ויש כאן אבל גדול מאוד. העובדות ברורות, שקופות ויש מספיק אנשים שראו את האירוע. חבר כנסת אחר נגע בי באופן בלתי ראוי, מקטין ופוגעני לעיני קהל רב. בשנייה הראשונה, נאלמתי ואז פניתי אליו בדרישה שיתנצל." היא כתבה.

נחמיאס ורבין הוסיפה שחברי כנסת רבים ראו את האירוע ורק לאחר מכן האשימו אותה, "למה לא הורדת לו סטירה?"

"הי אתה, הצופה מהצד, הגיבור הגדול, למה אתה לא הורדת לו סטירה? איך אתה מעז בכלל לשפוט אותי? הייתי מטולטלת מאוד במוצאי שבת והתקשיתי לדבר עם אנשים, ודאי עם איתן ברושי עצמו והבהרתי לו את זה. הוא ניסה להתנצל גם אחרי".

היא הוסיפה שגם ח"כ יואל חסון, יו"ר הסיעה וגם יו"ר המפלגה אבי גבאי, דרשו מברושי להתנצל. "עד אתמול בצהרים לא הייתי מסוגלת להחליף איתו ולו מילה. אני חושבת שהוא הבין. אני אדם חזק. אתמול ישבתי איתו ובתקיפות רבה ובחדות הבהרתי לו שהמעשה כל כך חמור בעיני שקשה לי להכיל אותו ולעבור הלאה. ברושי ניסה להסביר את נקודת מבטו אבל הבהרתי שאין בכך צורך. אין מה להסביר. יש דרך להיות ידידותי, הוא מכיר אותה."

"עם זאת אני שומעת קצת הדים של 'אם היא קיבלה את ההתנצלות אז משמע זה לא היה כל כך נורא' - חברות וחברים יקרים, היותי חזקה אומר שאני מחליטה על עצמי אם נפגעתי ובעיקר איך אני מטפלת בזה. הפגיעה הייתה גדולה, אני עדיין פגועה, אבל אני מסוגלת לחיות עם ההתנצלות הזאת":

חברי כנסת רבים בסיעת העבודה הגיבו מאז שעות הצהריים לפרסום.

יו"ר המפלגה אבי גבאי צייץ: "מגנה ומוקיע כל התנהגות שיש בה הטרדה ופגיעה מינית, בכל מרחב ובכל מקום, קל וחומר כשזה אצלנו והמדובר הוא בנבחר ציבור. מרחב בטוח לנשים זה אינטרס של כולנו - נשים וגברים, אימהות ואבות. נילחם על זה. גם אצלנו".

ח"כ שלי יחימוביץ׳ היתה הראשונה להביע עמדה נחרצת: "דיברתי עם איילת. למעשה המבחיל שברושי עשה לה קוראים מעשה מגונה. חמור מכך: רבים ראו, שתקו, ואף העזו לתהות 'למה לא הורדת לו סטירה' (תורידו אתם, נבלות). כעת מבקרים אותה כי קבלה את התנצלותו. קלסיקה של האשמת הקורבן. ברושי, אני מתנערת ממך ומדומיך. עבר זמנכם. איתך, איילת".

ח"כ איתן ברושי פרסם התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו: "טעיתי ואני מתנצל. במפגש רב משתתפים בעוטף עזה שנערך במוצאי שבת האחרון ישבנו במעגל צפוף, חברי הכנסת של המחנה הציוני יחד עם תושבים מעוטף עזה. ח"כ נחמיאס-ורבין, אותה אני מכיר זמן רב, חלפה על פני. נוצרה לצערי הרב סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש. בשום אופן לא התכוונתי לפגוע. לאחר שהבנתי את הטעות לקחתי עליה אחריות ובתום האירוע התנצלתי בפני איילת. לאחר ההתנצלות, שוחחתי על הנושא עם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, הבהרתי לו את הטעות ודיווחתי לו על ההתנצלות. בימים האחרונים שוחחתי עם ח"כ איילת נחמיאס-ורבין ואני מודה לה שלמרות שנפגעה הסכימה לקבל את התנצלותי הכנה. לצערי, יש מי שמנצל את המקרה כדי לעשות הון פוליטי על חשבון צירוף מקרים מצער שהתקיים ללא כל כוונת זדון ופגיעה".

ברחבי מפלגת העבודה נשמעים קולות של פעילים המבקשים מגבאי להדיח את ברושי ולהביא אותו להתפטרות מן הכנסת.

יאיא פינק, אחד מן הפעילים הבולטים במפלגה ומי שהיה קרוב מאוד להיבחר למזכ"ל (הפסיד בכ 3 קולות לערן חרמוני) כתב, "גם אם התנצל וטוב שכך, חברי כנסת צריכים להיות מודל לחיקוי. חבר כנסת שהטריד, לא צריך להישאר בכנסת ישראל. בשביל הדוגמא האישית. בשביל הנשים הכפופות לבעלי שררה באשר הן. בשביל שגברים עם כח ידעו שיש גבולות. בשביל העידן החדש שאנו חיים בו. מחזק את איילת נחמיאס ורבין ומזמין אתכם להצטרף לקריאה להתפטרות שפרסמתי לפני כמה שעות".