DSPG עקפה את התחזיות לרבעון והרווח הנקי שלה גדל ב-14%

למרות הצמיחה במכירות מוצריה החדשים, הכנסות החברה ירדו ברבעון השני • המנכ"ל: "ההכנסות ברבעון השלישי יהיו גבוהות מאלו של הרבעון השני"

עופר אליקים / צילום: תמר מצפי
עופר אליקים / צילום: תמר מצפי

המוצרים החדשים שהשיקה בשנים האחרונות חברת הטכנולוגיה די.אס.פי גרופ  היוו ברבעון השני לראשונה למעלה ממחצית הכנסותיה. למרות הצמיחה במכירותיהם, הכנסות החברה ירדו ביחס לרבעון המקביל בשל המשך הירידה במכירות המוצרים המסורתיים של החברה, אולם למרות זאת הצליחה DSPG להציג שיפור בשורת הרווח ועקפה את תחזיות האנליסטים.

DSPG עוסקת בפיתוח שבבים לטלפונים אלחוטיים ולמוצרי מדיה שונים, ובשנים האחרונות היא נכנסה לשוקי ה-VoIP, הבית החכם וה-Smart Voice - כאשר ברבעון השני מכירות המוצרים הללו צמחו ב-7% והגיעו ל-15.8 מיליון דולר. בסך הכול רשמה DSPG הכנסות של 30.7 מיליון דולר ברבעון, כאשר ההכנסות מהשבבים המסורתיים לשוק הטלפוניה האלחוטית ירדו ב-10.5% לכ-14.9 מיליון דולר.

על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הציגה החברה הפסד תפעולי של 693 אלף דולר, צמצום ביחס ל-891 אלף דולר ברבעון המקביל, ובשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 288 אלף דולר, צמצום של 51% לעומת ההפסד ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים מבוססי ההון לעובדים והפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, DSPG רווחית, והרווח הנקי שלה גדל ב-14% ל-1.6 מיליון דולר. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-7 סנט, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה ל-2 סנט בלבד.

במחצית הראשונה של 2018 הכנסות החברה הסתכמו ב-58.8 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה ב-2017, והרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ב-1.8 מיליון דולר, לעומת רווח של 324 אלף דולר בתקופה המקבילה.

מזומן בקופה בשווי מחצית החברה

DSPG ייצרה ברבעון השני תזרים חיובי של 5.4 מיליון דולר מפעילות, ירידה לעומת 7.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. במהלך הרבעון החברה רכשה מניות של עצמה תמורת 4.5 מיליון דולר, ובמחיר ממוצע של כ-12 דולר למניה (המחיר הנוכחי הוא 12.8 דולר). בסוף התקופה היו לחברה בקופה כ-124 מיליון דולר - שמהווים כ-43% משווי השוק של החברה, הנסחרת בנאסד"ק בשווי 290 מיליון דולר.

מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, מסר כי "אנו צופים שההכנסות ברבעון השלישי של השנה יהיו גבוהות מהרבעון השני, כתוצאה מביקוש למוצרי ה-Smart Voice מטאבלטים ומוצרים שאינם סמארטפונים ומהמשך ביקוש למוצרי VoIP. בנוסף, אנחנו עכשיו בנקודה הטיה שהמוצרים החדשים יקבעו את עתידינו ויצמחו יותר מהירידה במוצרים המסורתיים ויובילו להאצה בקצב הגידול של החברה".