כ"ץ ליו"ר רכבת ישראל: לא לצמצם את הרכבות לכרמיאל

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הנחה הבוקר (ג') את יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, שלא לצמצם או לבטל את שירות הרכבות לכרמיאל • בנוסף, ביקש השר להציג אלטרנטיבה במסגרת ההיערכות לפתיחת הקו המהיר לירושלים • אמש הציגה רכבת ישראל שינויים בלו"ז הרכבות שכלל צמצום בשירות לכרמיאל

ישראל כץ / צילום ארכיון: תמר מצפי
ישראל כץ / צילום ארכיון: תמר מצפי

למרות אישור השינוי בלוחות הזמנים של הרכבת אתמול (ב'), שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, הנחה הבוקר (ג') את יו"ר רכבת ישראל, דן הראל, שלא לבטל או לצמצם את שירות הרכבות לכרמיאל, ולהציג בפניו אלטרנטיבה אחרת במסגרת ההיערכות לפתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים.

רכבת ישראל הציגה אתמול שינויים בלוחות הזמנים של הרכבת במסגרת הפעלת הקו המהיר לירושלים. שינויים אלה כללו גם צמצום בשירות הרכבות לכרמיאל עד להגעתם של קרונות וקטרים נוספים לרכבת ישראל. שינויים אלו אושרו על ידי משרד התחבורה והשר על מנת להספיק לדד-ליין של הקו המהיר, לקראת חג סוכות.

"הרכבת לירושלים היא פרויקט לאומי בעל חשיבות עליונה לחיזוק ירושלים, בירת ישראל, ויש לעשות הכל כדי להוציאו לדרך. עם זאת, חיבור הפריפריה בגליל ובנגב, כולל קו הרכבת לכרמיאל, הוא יעד חשוב אותו קידמתי, ואני ממשיך לקדם מול התנגדויות רבות ואין לפגוע בו". אמר השר כ"ץ.

יצוין כי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הביא את הרכבת לראשונה לכרמיאל ולפריפריה בצפון ובדרום, ומנע כוונות להקפיא למשך שנים את הרכבת לכרמיאל ורכבת העמק וקווי רכבת נוספים בפריפריה, ועכשיו השר כץ מביא את הרכבת המהירה גם לירושלים לאחר עיכובים של שנים רבות.

ברכבת ישראל עדיין לא הודיעו כיצד יטפלו בהנחיות השר.