ח"כ מוסי רז ליועמ"ש: לפתוח בחקירה נגד ערוץ 7 בגין הסתה

הפנייה ליועמ"ש באה בעקבות מאמר "האויב הפנימי", בו יצא הכותב משה חסדאי נגד מספר מגזרים בישראל - הערבים והלהט"בים - באמירות קיצוניות, ובין היתר תיאר כיצד הערבים פועלים כדי "להשחיר את דמותה של מדינת היהודים" ולהשכיח את השואה

ח"כ מוסי רז / צילום: שלומי יוסף
ח"כ מוסי רז / צילום: שלומי יוסף

בעקבות מאמר "האויב הפנימי" שפרסם ערוץ 7 והוסר לאחר פרסומו בתירוץ של "תקלה", פונה היום (ד') ח"כ מוסי רז ממרצ ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד הערוץ ונגד הכותב משה חסדאי.

במאמר יצא הכותב משה חסדאי נגד מספר מגזרים בישראל - הערבים והלהט"בים - באמירות קיצוניות, ובין היתר תיאר כיצד הערבים פועלים כדי "להשחיר את דמותה של מדינת היהודים" ולהשכיח את השואה, כיוון שהם מתכננים ומבצעים את השואה החדשה להשמדת המדינה היהודית. חברי הכנסת הערבים כונו על-ידו "חברי מפלגה ניאו-נאצית", והתבטאויות שלו פנו גם "למשתפי פעולה בוגדים שנולדו יהודים".

במקור נחתם המאמר במילים "אנו מחויבים להכות באויבנו". רז טוען כי מדובר בהתבטאות ממנה ניתן להבין בברור מה אמור להיות גורלם של ערבים, להט"בים, חילונים שמאלנים ופמיניסטיות.

לטענת ח"כ רז, "אי-אפשר להתעלם מהקריאה לפעולה הטמונה בטקסט הזה, ואסור להתעלם ממנה". לטענתו, "חלק מהאמירות החריפות והקריאות לפעולה נמחקו מהאתר - עדות ברורה לכך שגם עורכיו מבינים כי מדובר בהסתה".

לדבריו, "מאסנו באזהרות ובתרעות מאסנו באזכור רצח רבין. מאסנו בהמתנה המורטת עצבים לרצח הפוליטי הבא. הכתובת הרי כבר נמצאת על הקיר".

"הגרסה הראשונה והמפורשת של הטור נחתמה במשפט 'זהו עמלק שדינו ידוע, והגיע הזמן לבצע' - זוהי הסתה שדינה ידוע, והגיע הזמן לבצע", כותב רז ודורש מהיועמ"ש לפתוח בחקירה נגד הכותב ונגד האתר שנתן במה לדברים.