מחיר למשתכן באור יהודה: מועד מסירת הדירות יקוצר

זאת בעקבות הסכמות בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון, רמ"י, עיריית אור יהודה וגינדי החזקות • העירייה הסכימה להקדים את מועד מתן היתר החפירה כך שהתחלת הבנייה תוקדם, והחברה שינתה את מועד מסירת הדירות שעורר טענות בקרב הזוכים • כעת, לאחר שבתחילת השבוע הוקפא הפרויקט, הסכמות אלו יאפשרו את המשך קידומו

פינוי בינוי אור יהודה  / צילום: תמר מצפי
פינוי בינוי אור יהודה / צילום: תמר מצפי

לאחר הקפאת שיווק הדירות המוזלות לזכאי מחיר למשתכן בפרויקט באור יהודה של גינדי החזקות על ידי מטה הדיור וטענות של הזוכים כנגד הפרויקט הושגו היום (ה') הסכמות בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון עיריית אור יהודה, חברת גינדי החזקות ונציגי הזכאים. הסכמות אלו יאפשרו כעת את המשך קיום כנסי הזוכים בפרויקט.

נזכיר כי בתחילת השבוע נשלח לחברה מכתב ממטה הדיור באוצר שקבע כי על החברה לעצור את שיווק הדירות בשל טענות שונות שהעלו הזוכים. בין היתר דובר על מועד מסירת הדירות שהציגה החברה לזוכים, שעמד על בין 46 חודשים ללמעלה מ-50 חודשים וזאת לעומת מועד קצר יותר אליו התחייבה החברה במכרז.

היום, בעקבות פגישה בה השתתפו כל הגורמים, הושגו הסכמות והקפאת הפרויקט בוטלה. בנוסף, הוסכם בתיאום עם עיריית אור יהודה כי היתרי חפירה במגרשים יוקדמו והחברה תוכל להתחיל ולהתקדם עם בניית הפרויקט.

ממשרד האוצר נמסר כי: "בימים האחרונים התקיימו דיונים בהשתתפות מטה הדיור, משרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל, עיריית אור יהודה והיזם - גינדי החזקות, לבדיקת וליבון הסוגיות סביב פרויקט בית בפארק, באור יהודה. בדיונים, בין היתר, שמעו גם נציגים מהזוכים בפרויקט.

"בתום הדיונים, נקבע כי הקבלן יתחיל בעבודות כבר במהלך החודש, מיד לאחר הוצאת היתר חפירה - הקדמה של למעלה מחצי שנה מכפי שנקבע מראש לתחילת העבודות. סיכום זה הושג הודות לנכונות ראש העירייה ליאת שוחט, להירתם לנושא, ולאפשר את הקדמת מסירת הקרקע ליזם ותחילת העבודות, וזאת בתמורה לביטחונות להם הסכים היזם. בנוסף, נקבע כי ההצמדה למדד תשומות הבניה לא תעלה על 30 חודשים החל מתחילת העבודות".

מרו״ח אסף אמסלם, סמנכ"ל הכספים של גינדי החזקות, נמסר היום כי: "חברת גינדי החזקות מברכת את עיריית אור יהודה וראשת העיר ליאת שוחט, את מטה הדירות בראשות זאב ביילסקי, בני דרייפוס ואסנת אלרואי ששילבו כוחות באופן יוצא דופן ואשר תמכו וסייעו בכל דרך אפשרית להקדמת לוחות הזמנים של מסירת הדירות בפרוייקט ולרווחת זוכי ההגרלה. כמו שאמרנו, חייבים ליישם תפיסה מציאותית יותר של המצב ואנחנו מודים לכל הגורמים הרלוונטיים על ההחלטה״.

בהמשך להסכמות הנוגעות לפרויקט, ולמה שנראה כעת כפתרון המשבר שהוביל להפגנות של זכאי מחיר למשתכן ביישוב, נשלח אף מכתב לכלל זכאי הפרויקט. "כידוע, במהלך השבוע שעבר התקיימו כנסי הסברה לזוכים ומועדי בחירת הדירות שנקבעו ליום 1.8.2018 ו-2.8.2018 בוטלו. בהמשך להודעה קודמת שנשלחה אליך ביום 31.7.18, נבקש לעדכן כי במהלך הימים האחרונים קיימו נציגי המדינה, נציגי עיריית אור יהודה ונציגי היזם דיונים מרתונים, הושקעו מאמצים רבים על ידי כל הגורמים המעורבים לצורך הצלחת הפרויקט. פרויקט בית בפארק באור יהודה הינו פרויקט גדול ואיכותי ומהווה פרויקט דגל באור יהודה".

עוד נכתב לזכאים כי מודעי מסירת הדירות בחוזה שנחתם מול החברה עודכנו וכי המועדים המשתנים בין המגרשים השונים יעמדו על בין 36 חודשים מיום קבלת היתר החפירה ועד 42 חודשים מיום קבלת היתר החפירה. נציין כי מדובר בקיצור לא מבוטל בלוח הזמנים לעומת המועדים שנמסרו קודם לכן.

עוד נכתב לזוכים באותו המכתב שנשלח ממשרד הבינוי והשיכון כי: "היתר החפירה צפוי להתקבל במהלך חודש אוגוסט 2018, זאת בזכות נכונות וסיוע מצד עיריית אור יהודה לקצר את מועדי המסירה. נקבע כי הצמדת התשלומים למדד תהייה עד לפברואר 2021 (המדד המפורסם ביום 15.3.2021), לכל הדירות במסגרת הפרויקט. מועד זה יידחה בהתאמה ככל וקבלת היתר חפירה תידחה לאחר חודש אוגוסט 2018. בכל הקשור לתמהיל הדירות נקבע כי 13 דירות מתוך הדירות שהוצגו כדירות מחיר למשתכן (דירות גן גדולות עם המרתף) יוחלפו ב-13 דירות 5 חדרים (בשטח של כ-125 מ"ר) מתוך הדירות שיועדו תחילה לשוק החופשי".

במקביל במכתב מצוין גם כי לזוכים תתאפשר הקדמת תשלומים וכי לרוכשי דירות 6 חדרים בפרויקט תינתן הטבה: "לרוכשים תינתן אפשרות להקדים תשלומים על חשבון מחיר הדירה עד ליום 31.12.18, ללא צורך בקבלת הסכמת היזם מראש. הטבה לדירות 6 חדרים ומעלה - תישמר הזכות לרוכשי דירות 6 חדרים ומעלה לבחור בין האפשרות לקבלת הנחה בגובה 20 אלף שקל לאפשרות פריסת התשלומים כך ש-50% מהתשלום יהיה במועד מסירת הדירות".