סין מגיבה לאיומי טראמפ: יוטלו מכסים על ייבוא בכ-60 מיליארד ד'

הממשל האמריקאי הודיע לאחרונה כי נשקלת האפשרות להעלות את שיעור המכס שנקבע מוקדם יותר השנה, לרמה של 25%, על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר המיובאות לארה"ב מסין בשנה

מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק
מלחמת סחר בין ארה"ב לסין / שאטרסטוק

סין הגיבה היום להודעת הנשיא טראמפ בנוגע להחרפה אפשרית של מלחמת הסחר בין המדינות והודיעה שבכוונתה להטיל מכסים על סחורות אמריקאיות המיובאות למדינה בסכום של כ-60 מיליארד דולר. המכסים החדשים ינועו בטווח של 5% עד 25% , מסר הממשל הסיני.

זאת, לאחר שהממשל האמריקאי הודיע לאחרונה כי נשקלת האפשרות להעלות את שיעור המכס שנקבע מוקדם יותר השנה, לרמה של 25%, על סחורות בשווי 200 מיליארד דולר המיובאות לארה"ב מסין בשנה.

בתוך כך, הפיננשייל טיימס מדווח כי שווי שוק המניות הסיני ירד לשווי של 6.09 טריליון דולר בעת סגירת המסחר אתמול, כשבאותו היום שווי שוק המניות היפני הגיע לשווי מצרפי של כ-6.16 טריליון דולר, לראשונה מ-2014.

וכך למעשה שוק המניות היפני תפס בחזרה את מקומו עד לשנת 2014 כשוק השני בגודלו בעולם אחרי שוק המניות האמריקאי, שעומד על כ-31 טריליון דולר.

הירידה האחרונה בשוק המניות הסיני מיוחסת לידיעות לפיהן טראמפ מתכנן להטיל מכסי מגן בסך 25% על מוצרים סיניים מיובאים בשווי כולל של 200 מיליארד דולר, לאחר שתחילה תכנן להטיל מכס מגן בסך 10%. הגדלת מכס המגן נועדה להפעיל לחץ על בייג'ין לבצע ויתורים בתחום הסחר.

נציין כי לאחרונה סין ממשיכה להנפיק נתונים כלכליים גרועים. צמיחת התמ"ג ברבעון השני הואטה ל-6.7%, בין היתר בגלל שפל שלא היה כמותו בהשקעות בנכסים קבועים. השבוע (ג') רשם מדד מנהלי הרכש במגזר היצרני שפל של חמישה חודשים, וכן ירד היואן לשפל של 13 חודשים מול הדולר האמריקאי.