העבודה תתמוך בעינת קליש-רותם לראשות עיריית חיפה

בימים האחרונים הגיעה קליש-רותם להסכם עם מפלגת העבודה, במסגרתו תתמוך בה המפלגה • קליש-רותם התמודדה ב-2013 על ראשות העיר עם סיעת "חיים בחיפה" מול ראש העיר המכהן יונה יהב והצליחה להכניס שני מושבים למועצה

עינת קליש-רותם / צילום: מארק ניימן-לע''מ
עינת קליש-רותם / צילום: מארק ניימן-לע''מ

מפלגת העבודה תתמוך ב התמודדותה של ד"ר עינת קליש-רותם לראשות עיריית חיפה. הצדדים הגיעו להסכם בימים האחרונים. הסניף המקומי של מפלגת העבודה בראשות איש העבודה הוותיק ישראל סביון יזכה לתמיכה כספית מסוימת גם הוא מן המפלגה.

קליש-רותם, אדריכלית ערים, מומחית בתחום ההתחדשות העירונית ותכנון עירוני בר-קיימא, התמודדה ב-2013 על ראשות העיר עם סיעת "חיים בחיפה" מול ראש העיר המכהן יונה יהב (סיעת "חיפה שלנו") והצליחה להכניס שני מושבים למועצה. היא נמצאת באופוזיציה מאז, ובחמש השנים שבהן כיהנה כחברת מועצה התמקדה בנושאי זיהום מפעלי האנרגיה במפרץ חיפה, מאבק בהרחבת תשתיות התעשייה במפרץ חיפה וקמפיין נגד תכנית המתאר העירונית (עם דגש על עיסוק בנושא התחבורה).

במסגרת ההסכם עם קליש-רותם, הוצבה במקום השלישי ברשימתה אחת מן הפעילות המוכרות במפלגת העבודה, נעמה לזימי, מי שצמחה בזמן פעילות סטודנטיאלית בתמיכה בח"כ שלי יחימוביץ', עוד במהלך הקמפיין של יחימוביץ׳ לראשות המפלגה.

ראש העיר יונה יהב עומד בפני קמפיין הבחירות הרביעי שלו לראשות העיר. בעבר הוא זכה לתמיכת מפלגת כולנו. לקראת הבחירות שייערכו ב-30 באוקטובר הוא עומד בראש רשימה המשלבת את תמיכת כולנו, ובמקביל רשימה של צעירי יש עתיד.

בשנים האחרונות שם יהב דגש על פיתוח של העיר התחתית בהבאת מתחם בילויים ומעונות סטודנטים לאזור, במאבק של ריקון מיכל האמוניה, והכנסת מרכזי מחקר ופיתוח של חברות טכנולוגיה גדולות לעיר.

קליש-רותם, המשמשת כאדריכלית פרטית במקביל להיות חברת מועצה, הורשעה לפני כחצי שנה בעבירת בנייה בפסק דין בבית משפט לעניינים מקומיים, בנוגע לעבודת פיקוח על בניית בית פרטי בזכרון יעקב, שהמרתף שלו נבנה ללא היתר בניה.