חברות הביטוח האמריקאיות מאיצות את הטיפול בתביעות

2017 הייתה השנה הראשונה שבה נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה אווירית להאצת זיהוי הנזקים ואומדן ההפסדים במסגרת מאמציהן הקדחתניים של חברות הביטוח להתמודד עם הקצב המהיר והצפוף של סופות ההוריקן והדליקות

הוריקן בפוארטו ריקו/ צילום: רויטרס
הוריקן בפוארטו ריקו/ צילום: רויטרס

חברות ביטוח הרכוש האמריקאיות מרחיבות את השימוש ברחפנים, במטוסים קטנים ובבינה מלאכותית כדי להאיץ את תהליך הטיפול בתביעות בעונת סופות ההוריקן של 2018. יש סימנים לכך שהאצת התהליך באופן זה יוצרת בעיות חדשות לתעשייה.

2017 הייתה השנה הראשונה שבה נעשה שימוש נרחב בטכנולוגיה אווירית להאצת זיהוי הנזקים ואומדן ההפסדים במסגרת מאמציהן הקדחתניים של חברות הביטוח להתמודד עם הקצב המהיר והצפוף של סופות ההוריקן והדליקות.

אך חלק מחברות הביטוח פתחו מחדש את התביעות מאותה התקופה מכיוון שאומדני השיקום הראשוניים התגלו כנמוכים מדי, לדברי מנהלים ורגולטורים.

חברות ביטוח בודקות כמה כלים חדשים במסגרת מאמציהן להאיץ את תהליך הטיפול המסורבל והממושך בתביעות. מדובר בכלים מגוונים, החל ברחפנים ומטוסים קטנים לאומדן נזקים ללא שימוש בשירותיו של חוקר תביעות ביטוח, וכלה ביישומי סמארטפון שמאפשרים לצרכנים לשלוח צילומים של הנזק שנגרם. חלק מחברות הביטוח מזהות נזק לרכוש לפני שבעלי הפוליסה מספיקים להגיש תביעה.

ב-2017 לקח לבעלי הפוליסה 16.5 ימים בממוצע לקבל פיצויים בגין נזק לרכוש בבית מגוריהם לאחר שדיווחו לחברות הביטוח שלהם, על פי סקר של J.D. Power שממצאיו התפרסמו השנה. זוהי ירידה לעומת 17.4 הימים ב-2016, אך עדיין מדובר בפרק זמן ארוך מהממוצע בשנים הקודמות של העשור.

כמה חברות ביטוח גדולות אמרו כי ב-2018 עשו שימוש רב יותר בכלי טיס, רחפנים וצילומים אוויריים מאשר ב-2017. חברת הביטוח Allstate יישבה 16,500 תביעות בדרך הזו במחצית הראשונה של השנה לעומת 12,600 תביעות בכל 2017.

אולסטייט מרחיבה גם את השימוש בתוכנית שנקראת Virtual Assist, שמצמצמת את הצורך בביקור שטח של חוקר תביעות. במקום זאת, מעבירה ספקית השירות בהזרמת ווידיאו את תיעוד הנזק לחוקר תביעות שעובד מהמשרד. במחצית הראשונה של 2018 יישבה אולסטייט באופן זה 47,500 תביעות, לעומת 6,100 ב-2017.

Virtual Assist פותרת בעיה שצצה אשתקד: מחסור בחוקרי תביעות, שהחריף את העיכוב בטיפול בתביעות. התוכנית חוסכת מחוקרי התביעות את זמן הנסיעה לשטח, ומגבירה את יעילותם, לדברי אולסטייט.

חברת ביטוח הרכוש AIG (American International Group) השיקה אשתקד תוכנית שכוללת פידי נתונים, כלי ניתוח ומודלי חיזוי, כדי שמומחים למניעת נזקים יוכלו לעקוב אחר דליקות וסערות ולאמוד את קרבתן לבעלי פוליסות הביטוח. לאחר מכן יכולה AIG לשלוח צוותים לסילוק צמחייה או להעברת חפצים בעלי ערך מהשטח למקום בטוח יותר.

חלק מהלקוחות מרוצים ממאמצי התעשייה להאיץ את התהליך, כמו הלקוח שחיישן שהותקן בפעמון דלת ביתו שלח התראה למכשיר הטלפון שלו על עלייה ברמות המים לקראת הגעתה של סופת ההוריקן הארווי ב-2017. הלקוח הצליח לבצע צילומים מרחוק תוך שימוש בחיישן פעמון הדלת ולשלוח אותם לחברת הביטוח שלו. בתוך יומיים קבעה החברה כי המכוניות בגראז' שלו הן טוטאל לוס, והפקידה כסף בחשבון הבנק שלו.

אבל לבעלי פוליסה אחרים היו הסתייגויות רבות יותר מהכלים שנועדו להאיץ את הטיפול בתביעותיהם, על פי סקר שערכה J.D. Power ב-2017. בעלי פוליסה שגילם עולה על 53 ושהגישו תביעה ביטוחית בגין נזק לרכב באמצעות יישום צילומים בסמארטפון, טבלט או מחשב, היו פחות מרוצים מבני קבוצת גיל זו שהגישו תביעה באופן מסורתי, לדברי J.D. Power. לקוחות צעירים יותר, לעומת זאת, היו מרוצים יותר.