אמזון מבצעת סקר בעברית לקראת הגעתה לישראל

ענקית הקמעונאות המקוונת מבצעת לראשונה סקר בעברית שמכוון למוכרים הישראלים שמשתמשים כיום בפלטפורמה שלה • הסקר ככל הנראה נועד לבדוק את מצב ותגובת השוק המקוון לפעילות של אמזון בישראל

אמזון / צילום, Shutterstock
אמזון / צילום, Shutterstock

אמזון, ענקית המסחר המקוון של ג'ף בזוס מחממת מנועים לקראת פעילות בשוק הישראלי, ומבצעת לראשונה סקר המופנה לקהל המוכרים הישראלים שכולו בעברית ועוסק בפעילות בשוק המקומי, כך נודע ל"גלובס". היום בשלוש לפנות בוקר קיבלו מוכרים ישראלים הפועלים באמצעות אמזון סקר במסגרתו נשאלו לראשונה שאלות לגבי פעילות המכירה שלהם בישראל. במסגרת הסקר ביקשה אמזון לברר נתונים כמו האם המוכר הישראלי ירצה למכור לישראלים דרך אמזון, האם מיקום הסחורה בישראל או עניין המע"מ, מהווה בעיה עבורו למכור באמזון ועוד.

אמזון פנתה אל מוכרים ישראלים שפעילים היום באתר הבינלאומי שלה בעברית, וכתבה כי היא מחפשת "דרכים לסייע לך להרחיב את העסק שלך על ידי פנייה ללקוחות נוספים לרבות לקוחות בישראל.

ומה הן השאלות שנשאלו המוכרים? השאלה הראשונה הייתה האם תהיה מעוניין למכור את המוצרים שלך ללקוחות בישראל דרך Amazon.com. בהמשך נשאלו המוכרים לגבי רישום מוצרים נוספים המיועדים ללקוחות בישראל דרך אמזון - האם הם יכולים להתאים אישית את המיקומים שבהם הם רוצים למכור את המוצרים שלהם - לדוגמה מכירת המוצרים רק בישראל. סוגיה נוספת שעלתה הייתה לגבי המחיר - האם המוכרים הישראלים באמזון יכולים לקבוע מחירים שונים עבור אותו המוצר, לדוגמה מחיר אחד עבור לקוחות מסוגים שונים. בנוסף נשאלו המוכרים באילו ערוצים מקוונים הם משתמשים למכירה, כשבין האפשרויות שניתנו להם היו אתרים בינלאומיים גדולים כמו איביי, וויש, אסוס, אלי אקספרס ועוד. עוד נשאלו המוכרים לגבי המוצרים שהם מוכרים באמזון - מהו מיקום האחסון הפיזי של מלאי המוצרים, האם הם נמצאים בישראל או במדינות אחרות. כמו כן נשאלו המוכרים כיצד הם מספקים את ההזמנות באמזון: האם הם עושים זאת בעצמם, או כמוכרים של אמזון שמוגדרים כ-FBA (Fullfillment by Amazon).

  • סקר אמזון למוכרים ישראלים

    סקר אמזון למוכרים ישראלים

  • סקר אמזון למוכרים ישראלים

    סקר אמזון למוכרים ישראלים

  • סקר אמזון למוכרים ישראלים

    סקר אמזון למוכרים ישראלים

  • סקר אמזון למוכרים ישראלים

    סקר אמזון למוכרים ישראלים

  • סקר אמזון למוכרים ישראלים

    סקר אמזון למוכרים ישראלים

 

"מדובר פה בצעד חסר תקדים מבחינת השימוש בשפה העברית", אומר היום ל"גלובס" ניר זיגדון, מבעלי eCommunity שמספקת שירותים שמיועדים לסייע לחברות להקים פעילות מסחר מקוון ובעל תג מורשה לייעוץ מטעם אמזון. רק לפני מספר חודשים היינו עדים לסקר שאמזון עשתה בקרב הלקוחות הישראלים, והנה הפעם בקרב המוכרים. לדברי זיגדון, "השאלות מסמנות, לפי דעתי, מגמה ברורה - אמזון מנסה להבין כמה מהמוכרים הישראלים שמשתמשים בה כיום ימכרו באמזון ישראל אם יוקם". דביר כהן, הבעלים של חברת אמזון בקליק, שמלווה חברות ויזמים ישראלים בעולם המסחר המקוון, ובאמזון בפרט, אמר היום ל"גלובס": "השאלות שנשאלו מראות שאמזון עדיין בודקת את השטח, עם נטייה לפתוח בישראל פעילות".

בשבועות האחרונים אמזון יצאה במבצע מפתיע בישראל, שכלל משלוחים חינם במחיר של מעל 80 דולר, ועוררה עניין רב בשוק המקומי, מה שגם הגדיל באופן משמעותי את היקפי ההזמנות שלה. האפשרות נפתחה למספר ימים מוגבל, הופסקה, ושוב חזרה, וזאת כמעין בלון ניסוי שביקש לבחון את ההיענות של הצרכנים הישראלים, ובייחוד לאור העובדה שהמשלוח החינמי התאפשר רק במשלוח שכולל מע"מ (תקרת הפטור ממע"מ מוגבלת בישראל ל-75 דולר).

עד כמה רחבה הפריסה הבינלאומית של אמזון ועד כמה ישראל תצטרף למועדון יוקרתי אם וכאשר היא תיכנס אליה? כיום מחזיקה אמזון בפעילות ב-11 מדינות מהמובילות והעוצמתיות ביותר בעולם, בהן ארה"ב, צרפת, גרמניה, בריטניה, הודו, קנדה, סין, אוסטרליה ויפן. היא מוכרת ללקוחות מ-180 מדינות שונות בעולם, זאת באמצעות 109 מחסני שילוח ברחבי העולם, בלמעלה מ-30 קטגוריות פעילות.

ככל הידוע, אמזון בוחנת בשלב זה כניסה לפעילות ישראלית בתחומים שאינם מזון, כלומר אופנה וטקסטיל, ספרים ואמצעי מדיה ומוצרי אלקטרוניקה. מדובר בתחומי פעילות של מוצרים עם חיי מדף ארוכים ושאינם מוגבלים בתוקף. מהלך כזה של אחת מענקיות האונליין הבינלאומיות, מהווה רעידת אדמה פוטנציאלית בשוק הקמעונאי בישראל. עוצמתה של אמזון, שנסחרת בוול סטריט לפי שווי חברה אדיר של כ-920 מיליארד דולר, חורגת מכל מה שמוכר בשוק המקומי ומאיימת לשנות כאן סדרי עולם - מה שמוביל את כלל השחקנים בשוק הקמעונאי לעקוב בחשש על ההתפתחויות.