עד מתי? שני פועלי בניין נהרגו הבוקר באתר בנייה בראש-העין

(עדכון) - השניים, כבני 30, נהרגו כתוצאה מנפילה מגובה • החברה המבצעת בפרויקט היא אלקטרה בנייה • מתחילת 2018 נהרגו 26 פועלים בתאונות בנייה, כאשר נפילה מגובה היא הסיבה השכיחה ביותר בתאונות • פועל בניין נוסף, אזרח סין, נהרג היום אחה"צ לאחר שנפל מגובה באתר בנייה באחיסמך

אתר התאונה / צילום: מד"א
אתר התאונה / צילום: מד"א

שני פועלי בניין נהרגו הבוקר (ב') בנפילה מגובה באתר בנייה בראש-העין. ההרוגים הם אברהים זכריה מוחמד אלחדידי, בן 32, ורמי עבדאללה עלי בדר, בן 34, שניהם מהכפר בית לקיא שליד רמאללה.

מדוברות מד"א נמסר כי "בשעה 10:59 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על שני פועלים שנפלו מגובה באתר בנייה ברחוב המעיין בראש-העין. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על שני גברים כבני 30 עם פגיעות רב-מערכתיות וללא סימני חיים וקובעים את מותם".

מתחילת 2018 נהרגו 26 פועלים בתאונות בנייה, ועוד שני עוברי אורח. נפילה מגובה היא הסיבה השכיחה ביותר בתאונות.

החברה המבצעת בפרויקט היא אלקטרה בנייה. עו"ד הדס תגרי מהקבוצה למאבק בתאונות בנייה מציינת כי מאז 2015 נהרגו 6 פועלים באתרי החברה, שלושה כקבלנית ושלושה כמבצעת. האחרון שבהם נהרג לפני כחודש בתאונה בפרויקט אגירה שאובה ליד קיבוץ מסילות.

מחברת אלקטרה בנייה נמסר: "אנו מביעים צער עמוק על התאונה הטרגית ומשתתפים בצער המשפחות. הרקע לאירוע עדיין נבדק בשטח על-ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, ויש להמתין לממצאי בדיקתם".

מהמשטרה אושר כי מדובר בתאונת עבודה ברחוב המעיין בראש-העין, שבה נקבע מותם של שני פועלים. נפתחה חקירה, ונסיבות התאונה ייבדקו. 

מאוחר יותר היום דווח כי פועל בניין נוסף, אזרח סין, נהרג אחר-הצהריים לאחר שנפל מגובה באתר בנייה באחיסמך. ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 35 עם פגיעה רב-מערכתית ללא סימני חיים, לאחר שנפל מגובה של כ-4 קומות, וקובעים את מותו".

מהמשטרה נמסר כי מותו של הפועל נקבע, וכי מחקירה ראשונית עולה חשד לפיו מדובר בתאונת עבודה.