הקיץ אינו תירוץ: 5 גאדג'טים שיהפכו פעילות גופנית לנסבלת

מנטרל ריחות רעים מהנעליים, בקבוק מים מתוחכם, שעונים מתקדמים וגם מכונת בירה למי שצריך פיצוי רגשי • בחרנו עבורכם חמישה גאדג'טים לחובבי ספורט

הטמפרטורות המטפסות בהתמדה והלחות הגבוהה מציבות בפני הגוף והנפש אתגרים לא פשוטים, שכן כל מה שאנחנו רוצים לעשות עתה הוא להסרח על הספה מול המזגן. אפילו כוס מים כבר לא נמצאת בראש סדר העדיפויות. זו בדיוק הנקודה שבה תעשיית מוצרי הצריכה נרתמת לעזרתנו, ומדרבנת אותנו לנצל את יתרונותיה לשימושנו.

מנטרל ריחות אלקטרוני לנעלי ספורט

המכורים לריצה בוודאי יודעים שהקיץ מביא עימו תופעות לוואי, כמו ניחוחות לא נעימים שעולים מהנעליים לאחר שחולצים אותן. מקור הריח הוא חומצה, שנוצרת על ידי שילוב בין בקטריות לזיעה. לשם כך רתמה חברת פנסוניק היפנית את מיטב הננו-טכנולוגיה והתוצאה היא Shoe Deodorizer , שהוא מנטרל ריחות אלקטרוני לנעליים. המכשיר מייצר חלקיקים מיוננים מיוחדים אותם מכנה החברה "ננו X" ועל פי נתוני החברה הם מייצרים עד פי עשרה יותר רדיקלים משיטות הסרת ריח מקובלות. פתחי הזרמה מיוחדים מכסים את כל שטח הפנים של הנעל ומטרלים ריחות טיפוסיים בתוך כחמש שעות, ויש גם מצב פעולה יסודי, של כשבע שעות, להסרת ריחות עקשנים.

את ה-Shoe Deodorizer ניתן להפעיל בחיבור לרשת או באמצעות סוללות נטענות. המוצר ייצא לשוק בשבועות הקרובים.

מחיר משוער: 400 דולר.

בקבוק מים שמזכיר לנו לשתות

בקבוק השתייה הוא אביזר הישרדות חיוני בכל עונות השנה, ובשנים האחרונות צמחה סביבו תעשייה שלמה של מוצרים "חכמים". הרבה מהבקבוקים כוללים טכנולוגיית IoT עם תקשורת בלוטות' וחיישנים, שמדווחים לאפליקציה בטלפון כמה מים נותרו בבקבוק, הטמפרטורה שלהם ואף מתממשקים עם אפליקציות כושר נפוצות כדי לקבוע יעדי שתיה.

אבל בשוק יש לא מעט לקוחות שעדיין לא פיתחו תלות מוחלטת ו/או אמון בסמארטפון כך שעבורם מציעים בקבוקים "חכמים למחצה", שמחירם נמוך הרבה יותר. דוגמה אחת הוא בקבוק השתייה המבודד החדש של חברת DAWAY . הבקבוק עשוי מפלדת אלחדלד בתקנים מחמירים של תעשיית המזון והמשקאות, והוא פועל כמבודד למשקאות קרים, עד 24 שעות, ולמשקאות חמים עד 12 שעות. ייחודו הוא במסך LCD שמוטמע בבקבוק ומציג את הטמפרטורה של הנוזל בזמן אמת לצד צלצולי תזכורות שתייה, שניתנים לתכנות בהתאם לצורך - ספורט, תרופות וכדומה. בשל המבנה המיוחד הסוללה הפנימית נטענת באמצעות השראה מגנטית ללא צורך בחיבור פיזי, כאשר טעינה של כשעה וחצי מספיקה לפעולה של כ-30 יום.

מחיר באמזון: כ-36 דולר.

שעון חכם שיודע מה קורה לגוף

אם אתם מהמשקיענים שמורידים את כרס הבירה באמצעות תרגילי כושר, סמסונג מייעדת עבורכם את השעון החכם החדש שלה, Galaxy Watch . זהו אחד הדגמים הראשונים, שתומכים ברשתות LTE מהירות והוא כולל מעקב אחר ביצועי כושר ובריאות עבור 39 סוגי ספורט ופעילות. חיישן "מתח פיזיולוגי" מגנטי עוקב אחר קצב הלב ומספק בזמן אמת המלצות לנשימה, שמאפשרות להישאר ממוקדים.

השעון לא מוגבל רק לכושר גופני אלא מצויד גם בחיישן מתקדם שעוקב אחר איכות השינה, כולל מחזורי REM , וכן הוא עוקב אחר התדירות שבה המשתמש אוכל ושותה. פרט לכך זהו שעון חכם מתקדם עם מיפוי וניווט באמצעות GPS , יכולות קבלה של מסרים ומענה תוך כדי פעילות, תאימות מלאה ל"אקו-סיסטם" של סמסונג, שכולל שלל אפליקציות ועוד. השעון אטים למים, עד חמש אטמוספרות, מצויד בטעינה מהירה ומוצע בשלב הראשון עם גוף בקוטר 42 מ"מ או 46 מ"מ בגימור כסוף, מושחר או בגוון זהב ורוד. החברה מקבלת כעת הזמנות מוקדמות עם מסירה בארצות הברית בתחילת ספטמבר

מחיר צפוי: 330-350 דולר.

שעון ניווט שהוא גם ארנק אלקטרוני

גם לחברת Fossil יש שעון חכם חדש שמציג כמה חידושים טכנולוגיים מעניינים. השעון מצויד בין השאר ברכיב NFC , שמאפשר לטלפון לשמש כארנק אלקטרוני, או תחליף כרטיס אשראי, לרכישות מוגנות בפלטפורמת הסחר גוגל Pay . ביצוע עסקאות בפועל מותנה בהקלדת סיסמה על מסך השעון.

עוד חידוש הוא מערכת GPS עצמאית, שמאפשרת לעקוב אחרי פעילות הכושר, טיולי שטח, מסלולי שחייה ועוד, למפות את המסלול אוטומטית ולהשתמש באפליקציות גוגל פיט ואפליקציות צד שלישי ללא צורך בנוכחות סמארטפון. זיכרון מורחב מאפשר גם אגירת מוזיקה והזרמתה ללא צורך בקשר ישיר לטלפון. יש חיישן קצב לב מובנה, שמסונכרן עם אפליקציית הכושר של גוגל ואפשרות לצפות בנתונים בצורה מהירה על המסך.

הדור החדש והרביעי של השעון החכם מבית פוסיל מוצע בשלב הראשון עם גוף בקוטר 40 או 45 מ"מ, סוללה ל-24 שעות, ומעבד סנאפדרגון.

מחיר: 255-275 דולר.

סיימתם את האימון? קחו בירה

הריצה נגמרה, ואתם זקוקים לקצת מנוחה. אמנם בירה היא לא בדיוק אופציית התזונה המועדפת, בטח לא על ספורטאים מקצועיים, אבל מותר לשחרר קצת. העצלנים ניגשים למקרר ופותחים בקבוק מהמרכול אבל המשקיעים, שרוצים תהליך מבוקר או סתם להרשים את האורחים, מגישים בירה מתוצרת עצמית.

אם פעם ייצור בירה ביתית היה פרויקט מורכז למקצוענים, בעידן ה-IoT זה עסק של לחיצת כפתור אחת. דוגמה טובה היא המכונה האוטומטית לייצור בירה ביתית ששמה BeerDroid . המכונה מסוגלת לטפל בכמות של עד עשרה ליטרים בכל פעם ומפקחת בצורה אוטומטית על תהליך ההבשלה, הערבוב והסינון. ניתן לגוון את טעם וסוג הבירה באמצעות תמציות, שאותן מספקת יצרנית המכונה.

מחיר באמזון: 800 דולר.