לראשונה מאז יוני: מחיר הביטקוין נפל מתחת ל-6,000 דולר

זאת על רקע הירידה הכללית בשווי המטבעות הקריפטוגרפיים • מחיר הביטקוין הנוכחי מתקרב לרמה הנמוכה ביותר שרשם מתחילת השנה הנוכחית - 5,785 דולר, שנרשמו ב-18 ביוני • סך שווי השוק של כל המטבעות הקריפטוגרפיים צנח ב-21 מיליארד דולר ב-24 השעות האחרונות

ביטקוין / איור: רויטרס - Dado Ruvic
ביטקוין / איור: רויטרס - Dado Ruvic

לראשונה מחודש יוני, נפל אתמול (ב') הביטקוין אל מתחת לרף 6,000 הדולר, על רקע הירידה הכללית בשווי המטבעות הקריפטוגרפיים.

המטבע הדיגיטלי המוביל בעולם במונחי שווי שוק צנח אתמול בסביבות עשר בלילה (זמן החוף המזרחי) לרמה של 5,900 דולר, ירידה של כ-4%, על פי מדד CoinDesk, שעוקב אחר המחירים בכמה בורסות.

מחיר הביטקוין הנוכחי מתקרב לרמה הנמוכה ביותר שרשם מתחילת השנה הנוכחית - 5,785 דולר, שנרשמו ב-18 ביוני. בשעה זו נסחר המטבע ברמה של 6,031 דולר.

ירידות נרשמו גם בשוויים של מטבעות יריבים: את'ר (ether), המטבע הדיגיטלי של הפלטפורמה מבוססת-הבלוקצ'יין את'ריום (ethereum), הנכס הדיגיטלי של Ripple. את'ר איבד קרוב ל-6% מערכו וצנח ל-270 דולר ב-1:53 בלילה (זמן החוף המזרחי), ו-XRP נחתך ב-5.7% ל-26 סנט.

גל הקריסה הנוכחי במטבעות הדיגיטליים בא בעקבות ההתאוששות שנרשמה בחודש שעבר, ושבמהלכה נסק הביטקוין למחיר של יותר מ-8,000 דולר, הודות לשיפור בהלך הרוח בשוק בתגובה לדיווחים על גילויי עניין מצדם של מוסדות כמו ענקית ניהול הנכסים BlackRock, ועל שיתוף הפעולה בין International Exchange, הבעלים של בורסת המניות של ניו יורק, סטארבקס ומיקרוסופט, לבניית פלטפורמת נכסים דיגיטליים.

סך שווי השוק של כל המטבעות הקריפטוגרפיים - שמחושב באמצעות הכפלת מחירי הנכסים הדיגיטליים בסך נפח המטבעות במחזור - צנח ב-21 מיליארד דולר ב-24 השעות האחרונות.

צ'רלס הייטר, מנכ"ל אתר ההשוואות הדיגיטליות CryptoCompare, נבעה הירידה בשווי המטבעות הקריפטוגרפיים מדחיית ההחלטה על הקמתה של קרן סל (ETF) ביטקוינית, שאותה הציעו VanEck ו-Solid X.

הייטר תיאר את ההשלה שנרשמה אתמול (ב') כ"מכירה מבוססת-מומנטום בעקבות דחיית ההחלטה לגבי הקמת קרן הסל", ו"התנודות הרגילות של שוק שפוף".

החלטת רשות ני"ע של ארה"ב (SEC) לדחות ל-30 בספטמבר את ההחלטה על הצעתן של VanEck ו-Solid X להקים קרן סל ביטקוינית, נלקחה לאחר שה-SEC דחתה הצעה נפרדת להקים קרן סל ביטקוינית, שאותה הציעו שני האחים התאומים היזמים קמרון וטיילר ווינקלווס. השניים ביצעו ניסיון שני לרשום למסחר בבורסה קרן סל ביטקוינית שהיתה אמורה להיות מבוססת קומודיטיס.

לאחרונה השיב לעצמו הביטקוין את מעמדו הדומיננטי בשוק, לאחר הצניחה בשוויים של כמה מטבעות קריפטוגרפיים חלופיים, המכונים altcoins. אך הביטקוין עדיין נסחר בירידה של 70% מהשיא של כל הזמנים בסך 19,783 דולר שאליו הגיע לקראת סוף השנה שעברה.