קובלנץ: הנהלת החינוכית פוגעת ביכולתנו לספק לילדים תוכן ראוי

לטענת מנכ"ל תאגיד השידור, בטלוויזיה החינוכית מסרבים להעביר אל גוף השידור הציבורי את חומרי הארכיון ומחזיקים בהם כ"בני-ערובה", למרות שהם "שייכים לציבור" • מבקש משר החינוך להתערב

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צילום: דן חיימוביץ
מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ / צילום: דן חיימוביץ

עוד לא שככו לגמרי הדי המלחמה של תאגיד השידור הציבורי עם הממשלה על שידור האירוויזיון, וכבר נמצא התאגיד בעיצומה של מלחמה חדשה - הפעם מול עובדי הטלוויזיה החינוכית לשעבר, זאת בעטיו של סירובם של עובדי החינוכית להעביר את חומרי הארכיון וההפקות לאנשי "כאן חינוכית".

נזכיר כי עובדי החינוכית הכריזו על סכסוך עבודה, במסגרתו אישרה להם ההסתדרות להמשיך להחזיק את החומרים, כל עוד ברור כי אלה חומרים השייכים המדינה. בנוסף אמור היה התאגיד מתוקף חוק להציע לעובדי החינוכית 40 משרות.

עד עתה לא התקבלו אותן הצעות עבודה, והעובדים טוענים כי לא רק שלא הוצעה להם כמות המשרות לה מחויב התאגיד, אלא שגם המשרות שכבר הוצעו לא מתאימות מבחינת תנאי הסף לעובדי החינוכית. עובדי החינוכית רוצים לראות הסכם קיבוצי כולל המציג בפניהם את האפשרויות הפתוחות בפניהם - משרות ניוד, 40 משרות ריאליות בתאגיד, בהירות לגבי תנאי התפקיד, תנאי פרישה העונים על תנאיהם ועוד.

עובדי החינוכית מאמינים שלא בתמימות משכו אותם עד לקצה, כדי שאפשר יהיה להפעיל עליהם לחצים, ולכן הם מסרבים בשלב זה להעביר את חומרי הארכיון.

כפועל יוצא מכך פנה מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, במכתב לשר החינוך, נפתלי בנט, וביקש ממנו להתערב ולהורות למנכ"לית החינוכית, אורנה שמחון, להנחות את העובדים להעביר בדחיפות את כל החומרים והתכנים המוחזקים בידיהם, כדי לאפשר לתאגיד לשדר את החומרים במסגרת "כאן חינוכית".

"מזה מספר חודשים שהנהלת התאגיד נערכת לפתיחת ערוץ הילדים והנוער, ומבקשת מהנהלת החינוכית לקבל גישה לחומרי ההפקה בטרם יום המעבר, כדי להיערך ללוח שידורים ראוי ומגוון לילדי ישראל, על אחת כמה וכמה בחופשת הקיץ. במהלך כל התקופה הזאת הנהלת החינוכית סירבה לשתף פעולה עם התאגיד. עם זאת, לאורך כל הדרך התחייבה מנכ"לית החינוכית כי ביום המעבר עצמו החומרים יועברו לתאגיד בהתאם לחוק".

קובלנץ מספר כי גם כעת החומרים לא הועברו, ומאשים את הנהלת החינוכית ש"גוררת רגליים ומתעלמת מהעובדה שמדובר בנכסים השייכים לציבור". לטענתו, מנכ"לית החינוכית "פוגעת אנושות ביכולת התאגיד לספק לילדי ישראל תוכן ראוי".