מנכ"ל וואלה אילן ישועה צפוי לסיים את תפקידו בקרוב

ישועה, המשמש כמנכ"ל אתר וואלה במשך למעלה מעשור, סיכם לאחרונה את תנאי פרישתו • עזיבתו הייתה עניין צפוי על רקע חילופי הבעלות בבזק והכוונה למכור את האתר, כל זה כשברקע נמצאת גם פרשת תיק 4000

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה / צילום: איל יצהר
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה / צילום: איל יצהר

אילן ישועה, המשמש כמנכ"ל אתר וואלה במשך למעלה מעשור, סיכם לאחרונה את תנאי עזיבתו מהאתר וצפוי לסיים את תפקידו באופן רשמי בחודשים הקרובים. ישועה שוהה בימים אלה בניו-יורק, ועזיבתו את האתר הייתה עניין צפוי על רקע חילופי הבעלות בבזק והכוונה למכור את האתר, כל זה כשברקע נמצאת כמובן גם הפרשה המכונה "תיק 4000".

ישועה עבד במשך 20 שנה עבד במרכז לטכנולוגיה חינוכית ובהמשך התגלגל לבריטניקה ישראל, והגיע עד לתפקיד נשיא ומנכ"ל בריטניקה העולמית. אחרי כמה שנים בארה"ב, בשנת 2006, מונה למנכ"ל וואלה. בשנים אלה האתר התרחב מאוד ונערך להפוך לכלי תקשורת משמעותי הרבה יותר בתחום האקטואליה, כולל הקמת אולפני טלוויזיה גדולים בהשקעה כספית גדולה. מהלך זה התאפשר בזכות ההישג הגדול ביותר של ישועה בתקופת כמנכ"ל: מכירת אתר הלוחות יד2 במאי 2014 בסכום-עתק של כ-800 מיליון שקל לאקסל שפרינגר הגרמנית.

בשלהי 2017 התפוצצה הפרשה המכונה "תיק 4000", שאחד מענפיה נוגע למערכת היחסים בין אתר וואלה לבין ראש הממשלה (ושר התקשרות באותה תקופה), בנימין נתניהו. לישועה, שנקרא למסור עדות בפרשה, היה על-פי החשד תפקיד משמעותי בהעברת המסרים בין בני הזוג נתניהו לבין עורכי האתר. החשדות בפרשה נוגעים לעסקה לכאורה של "תן וקח" בין נתניהו לבין שאול אלוביץ, שבמסגרתה, בתמורה להטבות רגולטוריות וחקיקתיות שונות שניתנו לכאורה לבזק, אתר וואלה העניק לכאורה סיקור אוהד לראש הממשלה ובעיקר לרעייתו.

רוב מאפייני הסיקור האוהד באתר שניתן לנתניהו ולמשפחתו - שסימנים להם החלו עוד במהלך 2013 - הובאו לידי ביטוי בצורה מפורטת בתחקיר שפרסם גידי וייץ ב"הארץ" עוד במהלך שנת 2015. על-פי התחקיר, במסגרת היחסים בין שני הצדדים, כתבות או כותרות שהזיקו לנתניהו שונו, הועלמו במעמקי האתר או נמחקו לגמרי, כשבמקביל, אייטמים מפרגנים, בעיקר כאלה שעסקו בשרה נתניהו, הובלטו. כך, למשל, על-פי התחקיר, בשנת 2014, ניתנה לעורכים הוראה "למקם במקום בולט מאוד באתר ולמשך תקופה ממושכת", כתבה שעסקה בצורה מחמיאה ב"סטיילינג החדש" של שרה נתניהו. מנגד, ידיעות על התביעה שהגיש מני נפתלי נגד שרה נתניהו הורדו בהוראה מגבוה למקום שאינו בולט באתר או נמחקו לגמרי.

בראיון ל"גלובס" שנערך לאחר בחירות 2015 נשאל ישועה על חלק מהסוגיות הללו, ותלה אותן בהחלטות של העורך הראשי, תפקיד שמילא אז אבי אלקלעי. כך, ישועה נשאל למשל על ידיעה שהייתה קשורה לתביעה שהגיש מני נפתלי נגד נתניהו והוסרה לחלוטין מהאתר, והשיב: "זאת החלטה של העורך הראשי, לא שלי. תשאל אותו, דבר איתו... לא תמיד העורך הראשי רואה כל דבר. לכם לא מתפלק לפעמים? אז התפלק, הוא חשב שזה מוגזם, אז הוא הקטין את זה, או שבשלב מסוים הגיעה למוחו ההכרה שזה מוגזם... לדעתו, הוא העורך הראשי, לא אני".

מאז חשיפת הפרשה בבזק נערכים למכור את אתר וואלה, כשכפי שפורסם "בגלובס" תג המחיר נקבע על בין 200 ל-250 מיליון שקל, סכום שלפי הערכות בשוק נחשב לגבוה. בין המתעניינים ברכישת האתר כיום או בעבר נמצאים קבוצת RGE, עמי גניגר ואלי עזור.

תגובתו של ישועה, שנמצא כאמור בחו"ל, טרם התקבלה.