BDO זיו האפט | בלעדי

BDO וגרוס יעריכו את שוויה של בזק עבור המשקיעים

המטרה של בעלי המניות בקבוצת בזק היא להשלים את מכירתה עד סוף השנה, ולשם כך שכרו פירמות מובילות שיערכו עבורם הערכת שווי של החברה • האפשרות להציע הצעות תיפתח אחרי החגים • המתעניינים: קרנות השקעות פרטיות, חברות טלקום גדולות ואנשי עסקים

רו"ח שחר זיו, שותף מנהל ב-BDO / צילום: איל יצהר
רו"ח שחר זיו, שותף מנהל ב-BDO / צילום: איל יצהר

תהליך מכירת חברת ביקום השולטת בבזק תופס תאוצה, והמגמה היא להשלים מכירת החברה עד סוף השנה. ל"גלובס" נודע כי אינטרנט זהב, הבעלים של ביקום, שכרה את חברת BDO ואת משרד עורכי הדין גרוס קלינהנדלר חודק הלוי גרינברג שנהב ושות', לטובת ביצוע הערכת השווי עבור החברות המתעניינות בעסקה.

על פי לוח הזמנים, חדר המידע למשקיעים ייפתח בשבועות הקרובים. הערכות הן שלאחר החגים המתעניינים יקבלו כחודש להגיש הצעות ראשוניות, ומיד לאחר מכן הצעות סופיות. נכון לעכשיו, קרנות השקעה פרטיות, חברות טלקום, ומשקיעים יהודים מחו"ל בעלי אמצעים שרוצים לרכוש אחזקות בישראל מגלים עניין בעסקה.

על פי המסתמן, המתעניינים לא יערכו הערכות שווי כל אחד בנפרד, אלא BDO וגרוס יערכו הערכת שווי לבזק, והיא תוצג בפני כל המתעניינים. כך ייחסך מבזק הצורך להיפגש בנפרד עם עורכי הדין ורואי החשבון של הרוכשים הפוטנציאליים.

אינטרנט זהב  מחזיקה 65% מביקום ששולטת בבזק, ומניות אלה נמצאות על המדף בתהליך מכירה מסודר שמנוהל על ידי דויטשה בנק. שווי השוק של מניות החברה מוערך בכ-550 מיליון שקלים. מדובר באפשרות נדירה יחסית לרכוש שליטה בחברת התקשורת המובילה בישראל שנסחרת במדד תל אביב 35, בהשקעה יחסית קטנה מאוד באופן יחסי, פחות ממיליארד שקל.

יהיה מעניין לראות כיצד משקיעים ישראלים שהביעו בעבר עניין ברכישת השליטה בבזק מהבנקים הנושים ביורוקום, יפעלו במכרז והאם ישתתפו בו. בין היתר הביעו עניין בעבר, קבוצת נוימן, מאיר שמיר, קרן תשי ויעקב אנגל.