נעילה שלילית באירופה לאור החששות משיחות ארה"ב-סין

משלחת סינית המונה תשעה משתתפים עורכת דיונים בוושינגטון עם גורמים אמריקאיים רשמיים • ממשל טראמפ צפוי להטיל היום מכסים נוספים בסף 16 מיליארד דולר • שיאומי פרסמה לראשונה דוחות

בורסת מדריד / צילום: רויטרס
בורסת מדריד / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') במגמה שלילית. המסחר באסיה הסתיים במגמה מעורבת. אמש ננעלו בורסות וול סטריט במגמה מעורבת, ובורסות אירופה סיימו בעליות.

 

עיני המשקיעים היו נשואות היום לשיחות המתנהלות בין משלחת סינית המונה תשעה משתתפים העורכת דיונים בוושינגטון עם גורמים אמריקאיים רשמיים. הדיונים עוסקים בהטלת המכסים הנוספת בסך 16 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מתכונן להוסיף מכסים לרשימה הארוכה, והיום צפוי להיכנס לתוקף מכס נוסף בשיעור של 25% על יבוא מסין בהיקף 16 מיליארד דולר. עוד איים טראמפ להטיל מכסים בגובה 25% על יבוא מכוניות מהאיחוד האירופי, בהצהרת שניתנה במסיבת עיתונאים במערב וירג'יניה.

בתוך כך, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הזהיר היום בראיון לפוקס ניוז: "אם אודח, השווקים יקרסו. כולם יהיו מאוד עניים". הדברים נאמרו בתשובה לשאלה מה יקרה אם הדמוקרטים ישקלו את מהלך להדחתו בעתיד. "אני לא יודע איך אפשר להדיח מישהו שעושה עבודה נהדרת", אמר טראמפ, בריאיון ששודר היום בתוכנית "פוקס אנד פרנדס". 

מניית ריינאייר  עלתה במסחר לאחר איגוד הטייסים האירי הודיע כי הגיע להסכם עם החברה לאחר שיחות שנמשכו 22 שעות. 

הניקיי היפני  ננעל בטריטוריה חיובית, מדד שנחאי  סיים בעליות ואילו מדד ההנג סנג  רשם ירידות. 

יצרנית הטלפונים הסינית שיאומי פרסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השני, הפעם הראשונה שבה היא מפרסמת תוצאות מאז הנפקתה, שבה גייסה 5.4 מיליארד דולר. החברה דיווחה על עלייה של 68% בהכנסות יחסית לשנה שעברה, לסכום של 45.2 מיליארד יואן (6.6 מיליארד דולר). החברה דיווחה עם על רווח נקי של 14.7 מיליארד יואן (2.1 מיליארד דולר), לעומת הפסד של 12 מיליארד יואן שנה לפי כן והפסד של 7 מיליארד יואן ברבעון הקודם. הרווח הגיע בזכות הערכה מחדש של מניות בכורה לאחר ההנפקה, וללא אותו רווח חד פעמי, ההפסד התפעולי של החברה עומד על 7.6 מיליארד יואן.