הסוף למצוקה בהייטק? JVP תנייד עובדים בין חברות בתמיכתה

טלי רבין, מנהלת משאבי אנוש ושותפה בקרן ההון סיכון JVP: "חברות מצוינות נכשלות בגלל ניהול לא נכון של העובדים"

התחרות הקשה בין חברות הייטק על גיוס עובדים לחברה מביאה לכך, שחברות מצוינות נכשלות בשל ניהול לא נכון של משאבי האנוש, כך אומרת טלי רבין, CPO (Chief People Officer) ושותפה בקרן ההון סיכון JVP . לדבריה מתכוונת הקרן לסייע לחברות הפורטפוליו שלה בתחום זה, ולראשונה היא תיזום ניוד עובדים בין חברות שונות שהקרן תומכת בהן, כדי למנוע את בריחתם לחברות חיצוניות: "אם עובד מסוים באחת החברות של הקרן מרגיש אחרי תקופה, שהוא מיצה את האפשרויות שלו בתוך החברה, יש לו עדיין אפשרות לעבור בתוך קבוצת החברות לחברה אחרת ואנחנו מאמינים שאם ננהל נכון את האנשים, נוכל לנייד אותם בתוך הקרן עצמה".

רבין הוסיפה: "היום יש תחרות אדירה על האנשים, גם בישראל גם בארה"ב ובמקומות אחרים, ואם מגייסים עובדים במהירות ולא שמים דגש מספיק על הכניסה לתפקיד ועל ההזדהות עם הערכים של החברה, אז בהרבה מקרים החברה נכשלת כתוצאה מזה. חברה יכולה להיות עם מוצר נהדר ועם פתרונות מצוינים אבל אם החלטות בנושא האנשים לא נעשו בחשיבה מעמיקה, אז בהרבה מאוד מקרים החברה לא מצליחה".

טלי רבין הצטרפה בימים אלה לקרן JVP בתפקיד CPO , שאינו מוכר בישראל. במסגרת תפקידה היא תעסוק ביצירת ערך לחברות על ידי השבחת ההון האנושי החל ביזמים דרך שדרת הניהול ועד כלל העובדים. מטרת התפקיד היא לסייע לחברות לצמוח, לייצר תרבות ארגונית ייחודית ולהפוך לשחקניות מובילות בתחומן מבלי שיאלצו להימכר כבר בשלבים מוקדמים. כמו כן תעבוד עם השותפים בקרן בישראל ובניו יורק באיתור השקעות חדשות לצד ליווי צמיחתן של חברות הפורטפוליו של הקרן.

לדברי רבין, העובדים בחברות, ובעיקר עובדים בסטארט-אפים צעירים, לא מחפשים רק משכורת גבוהה: "אני יכולה לומר מהניסיון שלי שאנשים נשארים בחברה בגלל מי שמנהל אותה ובגלל היעדים שהוא מציב. זה נכון שגם התמורה הכספית חשובה לעובדים, אבל זו לא הסיבה העיקרית. בחברות שיש בהן מנהיג חזק, שמגדיר יעדים לחברה ומהגדיר לכל עובד איפה הוא נכנס בתמונה הכוללת ואיך הוא משפיע, האנשים נשארים".

טלי רבין מגיעה ל- JVP לאחר 20 שנות ניסיון בתחום ניהול משאבי האנוש, ליווי תהליכי מיזוגים ורכישות והובלת חברות טכנולוגיות ליעדים אסטרטגיים. בעשור האחרון התגוררה בניו יורק ושימשה בתפקידים בכירים בין השאר ב- Computer Generated Solutions המעסיקה מעל 7000 עובדים בעולם, ולפני כן ב- Opera Solutions , נייס, 3i- MIND , ספיאנס, Spacenet Nortel Networks ועוד.

הצטרפותה של טלי רבין באה בהמשך לשורה של מינויים, שנערכו בשנה האחרונה בקרן, כחלק מחיזוק הצוות, התמיכה בקרן החדשה של JVP , קרן 8, וכמו גם הרחבת הפעילות הבינלאומית של הקבוצה בניו יורק. בינואר השנה מונו פיונה דרמון ויואב צרויה לשותפים כללים בקרן. במרץ הצטרף גדי פורת לקרן כשותף וכמוביל פעילות מרכז הסייבר, שהקימה הקרן בבאר שבע.

אראל מרגלית, מייסד ויו"ר JVP , אמר: "אנו נרגשים מאוד על הצטרפותה של טלי ורואים בה שותפה לבניית דור החברות הבא של JVP . אני מכיר טלי במשך שנים רבות הן ברמה המקצועית והן ברמה החברית. זוהי זכות גדולה עבורנו שטלי מצטרפת לצוות. היא אחת מהאנשים המקושרים ביותר ויודעת לחבר בין הממציאים הישראלים המבריקים לבין מובילים עסקיים הן בארץ והן בעולם. הגיע הזמן שתפקיד המתמקד בפיתוח ההון האנושי יזכה למעמד של שותף מרכזי בקרן. זה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית הקרן לייצר תלכיד אנושי מגוון, ישראלי ובינלאומי, שיש ביכולתו להצמיח חברות ישראליות ובינלאומיות גדולות".