ליאורה עופר קיבלה היתר שליטה לחצי שנה בבנק מזרחי

במהלך תקופה זו עליה להשלים את העסקה הכוללת מכירת מניות גרעין השליטה בבנק לבן דודה אייל עופר בכדי לעמוד במגבלות חוק הריכוזיות

ליאורה עופר / צילום: תמר מצפי
ליאורה עופר / צילום: תמר מצפי

ליאורה עופר קיבלה מבנק ישראל היתר שליטה זמני במזרחי טפחות עד להשלמת מכירת מניותיה בבנק לבן דודה אייל עופר בכדי לעמוד בחוק הריכוזיות (ליאורה עופר תישאר עם השליטה בחברת הנדל"ן מליסרון).

נזכיר כי לאחר שאביה יולי עופר נפטר ב-2013, בנק ישראל שינה את היתר השליטה בבנק, ונתן אותו לעיזבון של עופר ז"ל, וזאת עד אשר המשפחה תסדיר את ענייניה ותעמוד במגבלות חוק הריכוזיות, קרי הפרדה בין אחזקות פיננסיות וריאליות משמעותיות.

כעת הוחלט כי העיזבון יימחק מרשימת בעלי ההיתר, וביתו ליאורה עופר תירשם במקום כמחזיקה במניות עופר אחזקות (51.7% מהמניות). אלא שתוקף תיקון זה הוא לשישה חודשים בלבד, במהלכם על משפחת עופר להשלים את ההפרדה בין החזקותיהם בבנק לבין מליסרון.

נזכיר כי לפני חמישה חודשים פורסם כי במשפחה גיבשו מתווה להפרדת ההחזקות, שטרם נחתם סופית. לפי המתווה, תרכוש חברת לין את כל מניות גרעין השליטה במזרחי טפחות הנמצאות בעופר אחזקות וחלק מהמניות החופשיות בבנק שבחברת עופר השקעות.

במקביל לין תמכור את מניותיה בעופר השקעות לליאורה עופר. בסיום העסקה תהיה חברת לין מוחזקת ע"י אייל עופר, ותחזיק במניות הבנק, ואייל יהיה בעל היתר השליטה היחיד בבנק מקרב קבוצת עופר. במקביל חברת עופר השקעות תוחזק ע"י ליאורה עופר בלבד ותחזיק בשליטה בחברת מליסרון. נכון לפרסומים עד כה, עדיין לא ברור לאיזה צד בעסקה יצטרף אחיה של ליאורה - דורון עופר.

בעקבות חוק הריכוזיות הייתה צריכה המשפחה לבצע הפרדה בין ההחזקות הריאליות לפיננסיות עד לסוף שנת 2019. יחד עם זאת, בימים אלה מזרחי טפחות רוצה לרכוש את בנק אגוד (הצדדים מתכוונים לערער על החלטת רשות הגבלים עסקיים לפסול את העסקה), ותנאי לביצוע עסקה שכזו יהיה עמידה בחוק הריכוזיות.