"צו השיימינג" מתרחב: ג'ילט, אולווייז, דאב וטמפקס יקרים מדי

שורת מותגים התווספה לרשימת משרד הכלכלה • הצו דורש מרשתות השיווק לפרסם על המדף את הפער במחיר בין ישראל לבין מדינות אחרות בעולם

אלי כהן  / צלם:  שלומי יוסף
אלי כהן / צלם: שלומי יוסף

משרד הכלכלה בראשות אלי כהן ממשיך להילחם במחירים הגבוהים של מוצרי הטואלטיקה, ומפרסם רשימה נוספת של תשעה מוצרים, ביניהם מוצרי היגיינה נשית, שאותם הוא מסמן כיעד הבא להוזלה. הצו דורש מרשתות השיווק לפרסם לצד המוצרים שעל המדף את הפער במחיר בין ישראל לבין מדינות אחרות בעולם. לפי נתוני המשרד, כיום ישנו פער של 49% ועד ל-127% בהשוואה לממוצע של המדינות שנבדקו בכל מוצר. הרשימה המעודכנת שנשלחה לשימוע הציבור כוללת 16 מוצרים, מתוכם 9 חדשים המצטרפים אל 7 המוצרים מהצו הראשון.

ומה הם המוצרים החדשים שמסמן משרד הכלכלה כמטרה? 3 דאודורנטים לגברים של המותגים רקסונה עם פער במחיר של 127% לעומת מדינות אירופה, ושל המותג ג'ילט עם פערים של כ-80%. בנוסף, 2 משחות שיניים של המותג קולגייט בהם נרשמו פערים של 98%-115% לעומת מדינות באירופה, שני דאודורנטים לנשים של המותגים דאב וגרנייה עם פערי מחיר של 55%, וגם לראשונה מוצרי היגיינה נשית: 4 טמפונים של המותגים OB וטמפקס בהם נרשמו פערים של 51%-77% לעומת מדינות באירופה, ותחתוניות של המותג אולווייז אשר במחירן נרשם פער של 49%.

את המוצרים ברשימה בחרה ועדה שבנה מוצרים שונים, ואלו שנכללו בצו בסופו של דבר הם מוצרים שנתח הצריכה שלהם - הן של המותג והן של המוצר - גבוה בשוק המקומי. קריטריון נוסף: רמת המחירים של המוצרים שנבחרו גבוהה ביחס למוצרים אחרים באותה קטגוריה. על פי נתוני משרד הכלכלה, מחירי 7 המוצרים הראשונים שעליהם חלה חובת הסימון רשמו ירידה ממוצעת של 8% מאז נכנס הצו לתוקף.