שני הרוגים ו-11 פצועים באירוע ירי בכנס משחקי מחשב בארה"ב

היורה, דיוויד כץ, בן 24 מבלטימור שהגיע במיוחד לפלורידה לכבוד הטורניר, הרג שני אנשים ופצע 11 נוספים, מהם אחד קשה, לפני ששם קץ לחייו. שני בני אדם נוספים נפצעו תוך כדי בריחה מהמקום • ניצול מהירי: "לא אקח עוד דבר כמובן מאליו. זה היום הגרוע בחיי"

הנערים משחקים במחשב בעת שמתחיל להישמע הירי. מתוך תיעוד הירי בטוויטר (צילום מסך)
הנערים משחקים במחשב בעת שמתחיל להישמע הירי. מתוך תיעוד הירי בטוויטר (צילום מסך)

משטרת ג'קסונוויל שבפלורידה פרסמה הלילה (שני) את זהות היורה בטורניר משחקי המחשב שהוקרן בבר בעיר - דיוויד כץ, גבר בן 24 מבלטימור, שהגיע לעיר כדי להשתתף באירוע. כץ, ששיחק תחת הכינוי "RavensChamp", היה דמות מוכרת בקהילת הגיימרים, ואף ניצח תחרות מקבילה שהתקיימה לפני כשנתיים.

בתדרוך שערכה המשטרה המקומית נמסר גם כי באירוע עצמו נהרגו שלושה בני אדם, בהם היורה עצמו ששם קץ לחייו. בנוסף, 11 בני אדם נפצעו מהירי עצמו, ושניים נוספים נפצעו בעת שנמלטו מהמקום. תשעה מהפצועים אושפזו בבתי החולים בעיר, מהם אחד שנפצע באורח קשה ושמונה נוספים שנפצעו פצעים קלים.

אמש פתח כץ בירי לכל עבר בטורניר משחקי המחשב. מדיווחים עולה כי החשוד השתתף בעצמו בטורניר, הפסיד במשחק, ואז פתח בירי - והתאבד. המסעדה שבה נפתח הירי ממוקמת במרכז מסחרי בג'קסונוויל. ברשתות החברתיות הופץ הסרטון שבו נראית הקרנה של משחק הפוטבול "Madden NFL 19", לפני שנשמעות כמה יריות. בסרטון ניתן לשמוע חלק מהנוכחים צועקים בבהלה.

ה"מיאמי הראלד" דיווח כי בזמן שכץ שיחק בתחרות, השדרן הציג אותו כשחקן קר רוח. "לא תראו כאן הרבה רגש. דיוויד כץ שומר זאת לעצמו. הוא איש של עסקים, הוא לא כאן כדי להכיר חברים".

השריף המקומי, מייק וויליאמס, עדכן כי עדיין לא ברור מדוע כץ פתח באש. "אנחנו לא יודעים מה המניע, לא נדבר על זה עד שנהיה בטוחים", אמר. ה"בלטימור סאן" דיווח כי הרשויות פשטו על ביתו של כץ בעיר, ודובר מטעם המשטרה המקומית דיווח על שיתוף פעולה בין המשטרה בעיר לבין שאר רשויות החוק בארצות הברית סביב האירוע.

"החיים יכולים להיגמר תוך שניות"

משתתפי האירוע שניצלו מהטבח סיפרו על רגעי האימה. אחד מהם, דריני ג'וקה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא נפצע בידו מהירי. "היום הגרוע בחיי", הוא כתב, "לעולם לא אקח עוד שום דבר כמובן מאליו. החיים יכולים להיגמר תוך שניות". גיימר אחר, כריס "דאבי" מק'פארלנד, שאושפז לאחר שאחד הכדורים שרט את ראשו, כתב בטוויטר כי הוא מרגיש בסדר מבחינה פיזית, אבל גם "בטראומה והרוס". גם החברה המייצרת את המשחק, "Electronic Arts", הגיבה בזעזוע על האירוע. "זהו מצב נורא, ואנחנו שולחים את אהדתנו העמוקה ביותר לכל המעורבים", נכתב בחשבון הטוויטר של החברה.

ראש עיריית ג'קסונוויל, לני קארי, אמר כי מדובר ב"אירוע מתמשך", וכי התקשורת תעודכן לאחר שהוא יסתיים. בחשבון טוויטר בשם Drini Gjoka, של נער שככל הנראה נכח בזירה, נכתב: "אני כל כך בר מזל. הכדור פגע באגודל שלי". צעיר אחר שנכח בטורניר סיפר לוושינגטון פוסט כי "המחשבות היחידות שלי היו כיצד לברוח".

לפני כשלושה חודשים נורו למוות 17 תלמידים ומורים בבית הספר סטונמן דאגלס שבפארקלנד, פלורידה. את הטבח ביצע התלמיד ניקולס קרוז, נער בן 17, שעומד בימים אלה למשפט. אם יימצא אשם הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות. הטבח בפלורידה העלה מחדש על סדר היום בארצות הברית את סוגיית הפיקוח על הנשק והתלמידים שניצלו מהאירוע הובילו מחאה שקראה להעלאת גיל המכירה לנשק ולהחמרת הפיקוח.