טסים בספטמבר? היערכו בהתאם - עומסי שיא צפויים בנתב"ג

חודש אוגוסט צפוי להסתכם ב-2.7 מיליון נוסעים בנתב"ג - מדובר ב-10% עלייה בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג לעומת אוגוסט שעבר • לפי ההערכות ספטמבר ימשיך לשבור שיאים עם יותר מ-2.2 מיליון נוסעים

נתב"ג  / צלם: איל יצהר
נתב"ג / צלם: איל יצהר

הישורת האחרונה של חודש אוגוסט היא התקופה העמוסה ביותר בהיבט תנועת הנוסעים והמטוסים בנתב"ג - רגע לפני תקופת החגים שתמשיך את הרצף. ברשות שדות התעופה מעריכים כי חודש אוגוסט יסתכם ביותר מ-2.7 מיליון נוסעים (בתנועת ההלוך והשוב), עלייה של 10% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג לעומת אוגוסט שעבר.

הרצף נמשך, ההערכות הן שחודש ספטמבר ימשיך לשבור שיאים עם יותר מ-2.2 מיליון נוסעים בכ-14 אלף טיסות - גידול של 17% ביחס לספטמבר שעבר. בחודש ספטמבר אלפי ישראלים יוצאים לעיר אומן שבאוקראינה - הרכבת האווירית לאומן תתחיל ב-5.9 והיא תימשך עד 9.9 - בין התאריכים הללו צפויות לצאת 133 טיסות עם כ-30 אלף חסידי אומן בדרכם לאוקראינה.

לשאר הנוסעים, היעדים המועדפים בחודש ספטמבר הם: יוון, טורקיה (כיעד ביניים בטיסות קונקשן), איטליה ורוסיה.

לקראת העומסים שצפויים בנתב"ג כדאי לנוסעים להצטייד לא רק בסבלנות אלא בהיערכות מוקדמת ככל שניתן (צ'ק אין מראש למשל). היום העמוס ביותר הצפוי הוא יום חמישי, 6 בספטמבר, שבו צפויים לעבור בנתב"ג 107 אלף נוסעים ב-647 טיסות מתוכן 45 טיסות לאומן לטובת 8,300 חסידי ברסלב. גם שבוע לאחר מכן, ב-13 לספטמבר צפוי עומס לאור כ-105 אלף נוסעים שצפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון.

בערב יום הכיפורים (18.9) תיפסק התנועה האווירית בשעה 13:40 בנחיתת הטיסה האחרונה ליום זה (טיסת אל על). המראה אחרונה מנתב"ג מתוכננת ל-13:55, טרם סגירת המרחב האווירי של ישראל. עם מוצאי יום הכיפורים בתאריך ה 19.9 צפויה נחיתה ראשונה ב-21:30. המראה ראשונה למוצאי יום הכיפורים מתוכננת ב-23:30.