סגירה מעורבת באירופה; מניית Sydbank צנחה בכ-11%

המסחר באסיה ננעל בעליות, סמסונג אלקטרוניקס הובילה את העליות בקוספי בדרום קוריאה • ארה"ב ומקסיקו מוכנות לחתימת הסכם סחר מחודש

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בשוקי אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת. המסחר באסיה ננעל בעליות על רקע השיאים בוול סטריט אמש. המסחר באירופה ננעל אמש בעליות גם כן.

נראה שהמוכנות של מקסיקו וארה"ב לחתום על הסכם סחר חופשי מחודש, שלא יקרא NAFTA, כך לדברי הנשיא טראמפ, נותנת רוח גבית למסחר באירופה.

הפוטסי , הדאקס  והקאק  כולן רושמות עליות בשעה זו.

מניות המשאבים הטבעיים באירופה בלטו בעליות הבוקר, בעקבות הדיווחים על שיפור במצב הסחר העולמי. מניות קאז מינרלים, אווראז ואנגלו אמריקן טיפסו.

מהצד השני, מניות הבנק הדני Sydbank צנחה  בכ-11%, ישירות לתחתית האינדקס האירופי לאחר כספיים דוחות מאכזבים.

המסחר בשוקי אסיה ננעל היום בעליות שערים לאחר לילה של שיאים במסחר בוול סטריט, כשהנאסד"ק וה-S&P 500 ננעלו בשיא של כל הזמנים. המסחר בשוקי אסיה אתמול ננעל בעליות שערים על רקע השיאים בוול סטריט, חתימת הסכם הסחר המחודש בין ארה"ב למקסיקו ודבריו של נגיד הפדרל ריזרב ג'רום פאואל בסוף השבוע האחרון.

פאואל נשא דברים בוועידת ג'קסון הול לפיננסים ואמר כי הוא "מביע אמון בחוזק הכלכלה האמריקאית, אם הצמיחה בהכנסות וביצירת מקומות עבודה תמשיך, סביר להניח שנחליט על העלאות ריבית נוספות השנה בצורה הדרגתית". 

הניקיי  עלתה, המסחר בהנג סנג  ננעל בעליות, בעוד הקוספי בקוריאה שמר על רמה מאוזנת בנעילה כשמניית סמסונג אלקטרוניקס  הובילה בעליות, ואילו הבורסה בשנחאי  רשמה ירידות שערים קלות. ה-ASX 200  האוסטרלית התאוששה עם עליות לאחר מספר ימים רצופים של מגמה שלילית עם מניית יצרנית התרופות Blackmores שרשמה עליות בעקבות דוחות כספיים מוצלחים.

הין יפני  נחלש מול הדולר והוא נסחר סביב 111.26 ין לדולר.

הבנק המרכזי של סין מנסה לחזק את היואן מול הדולר והוא נסחר כעת סביב 6.8052 יואן לדולר.

מחירי הנפט ירדו לרמת ה-76.20 דולר לחבית.