נעילה חיובית בארה"ב; נאסד"ק ו-S&P 500 נסגרו בשיא גם היום

טראמפ בוחן אם להטיל פיקוח ממשלתי על גוגל • טויוטה הודיעה כי תשקיע 500 מיליון דולר באובר • משרד החקלאות האמריקאי מודיע על חבילת חילוץ לחקלאים בסך 4.7 מיליארד דולר • מדד אמון הצרכנים של אוגוסט נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2000

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יומו השני של שבוע המסחר בניו יורק ננעל היום (ג') בעליות. מדד S&P 500  נסגר בשיא  - 2,897.53 נקודות. בתחילת המסחר המדד אף עבר לראשונה מעל ל-2,900 נקודות. גם נאסד"ק , שעבר אתמול לראשונה את ה-8,000 נקודות, ננעל היום בשיא  - 8,030.04 נקודות. המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת והמסחר באסיה ננעל בעליות שערים הבוקר.

 

את הרוח הגבית למגמה החיובית בשווקים נותנת הידיעה על מוכנות ארה"ב ומקסיקו לחתום על הסכם סחר מחודש שיחליף את NAFTA. לפי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ההסכם החדש יכונה "הסכם סחר ארה"ב-מקסיקו" ויהיה תקף ל-16 שנים, כשמדי 6 שנים יעמוד לביקורת. אנליסטים צופים בדריכות אם החתימה על ההסכם המחודש תשפיע גם על יחסי ארה"ב-סין.

משרד החקלאות האמריקאי הודיע אתמול (ב') כי חבילת החילוץ לחקלאים תכלול 4.7 מיליארד דולר בתשלומים ישירים לחקלאים אמריקאים, כך על פי דיווח רויטרס. התשלומים יסייעו לווסת את ההפסדים שחווה השוק החקלאי בארה"ב כתוצאה מייצוא נמוך מהרגיל.

בגזרת הנתונים, התפרסם היום מדד אמון הצרכנים, שעמד על 133.4 נקודות לעומת צפי ל-126.6. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2000. 

לארי קודלו, היועץ הכלכלי של דונלד טראמפ, אמר כי ממשל טראמפ בודק אם יש צורך להחיל פיקוח ממשלתי על גוגל  ועל מנוע החיפוש של החברה, כך לפי הוושינגטון פוסט. "אנחנו בוחנים את העניין, ונודיע לכם" אמר קודלו. דבריו של קודלו נאמרו מספר שעות לאחר שטראמפ האשים את גוגל בביצוע מניפולציה על תוצאות החיפוש, כך שיוצעו תוצאות שליליות בלבד לגביו. "תוצאות החיפוש של גוגל עבור הביטוי 'Trump News' מראות רק את תקשורת הפייק ניוז", צייץ טראמפ בטוויטר. "במילים אחרות, הן מוטות, לגביי ולגבי אחרים, כך שכמעט כל הסיפורים הם רעים".

בגזרת הדוחות, חברת בסט ביי  פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני. הכנסות החברה עקפו את תחזיות השוק והסתכמו ב-9.38 מיליארד דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון המקביל. התחזית הייתה להכנסות בהיקף 9.28 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-244 מיליון דולר, זינוק של 16.7% לעומת הרבעון המקביל. 

גם חברת התכשיטים טיפאני  פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון. המכירות של החנויות הזהות של החברה עלו ב-7%, בנטרול השפעת מט"ח - מעל לצפיות השוק, שעמדו על עלייה של 5.7%. 

טויוטה  הודיעה כי תשקיע 500 מיליון דולר באובר כחלק מהסכם בין השתיים לשתף פעולה בתחום הרכבים האוטונומיים, כאשר המיקוד הוא שיפור הבטיחות והפחתת עלויות.