כמה עלה לדנקנר הייעוץ המשפטי ששלח אותו לעוד שנה בכלא

לקראת הערעור בעליון התחמש דנקנר בשלושה משרדי עורכי דין ושילם עפ"י הערכות כ-2 מיליון שקל לייצוג המשפטי שהביא להחמרת עונשו משנתיים מאסר לשלוש שנים • האם הכתובת הייתה על הקיר?

עו"ד גיורא אדרת ונוחי דנקנר בבית המשפט / צילום: שלומי יוסף
עו"ד גיורא אדרת ונוחי דנקנר בבית המשפט / צילום: שלומי יוסף

כמה בדיוק עלה ייצוגו המשפטי של נוחי דנקנר? זאת, ככל הנראה, לא נדע לעולם. עם זאת, על-פי הערכות של גורמים בתחום, עלות ייצוגו כאמור, הכולל גם את ההליך בבית המשפט המחוזי וגם את הליך הערעור בעליון, יכול להגיע ל-2 מיליון שקל לפחות. סנגור נוסף ציין כי להערכתו, דנקנר השקיע בהליך במחוזי בלבד כ-2 מיליון שקל, כאשר הערעור לעליון עלה לו כחצי מיליון שקל נוספים.

בבית משפט המחוזי ייצגו את דנקנר עוה"ד גיורא אדרת ויפעת מנור נהרי. הראשון, סייע בעבר לשר הביטחון אביגדור ליברמן להיחלץ מכתב האישום שהוגש נגדו בפרשת השגריר מבלארוס, ובימים אלה ממש הוא מייצג יחד עם בנו אורן גם את "הנאשמת 1" בתיק השוחד לכאורה בפרשת ישראל ביתנו, חברת הכנסת לשעבר פאינה קירשנבאום. עו"ד יפעת מנור נהרי הייתה שותפה גם היא לייצוג דנקנר.  

לאחר הכרעת הדין המרשיעה של שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי חאלד כבוב, וביתר שאת לאחר גזר הדין שבמסגרתו נשלח דנקנר לשנתיים מאסר, החליט דנקנר לערער לעליון גם על עצם ההרשעה וגם על העונש.

לצורך כך חיזק דנקנר את צוות ההגנה שלו, כאשר הוסיף לעו"ד אדרת וצוות משרדו את עו"ד מיכל רוזן-עוזר ממשרד חן, יערי, רוזן-עוזר ושות' ואת עו"ד אפרת ברזילי ממשרד גרוס (GKH), שתיהן יוצאות פרקליטות המדינה. הראשונה שימשה כממונה על עבירות כלכליות בפרקליטות המדינה, והשנייה כיהנה במשך 25 שנה בתפקידים שונים בפרקליטות, כאשר בתפקידה האחרון שימשה כמנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

האם היה בלתי סביר מצידם לייעץ לדנקנר לערער? האם יכלו לצפות תרחיש של החמרה כה דרמטית בענישה?

עו"ד יהודה שפר, עד לא מזמן המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית), טוען כי הכרעת העליון היא "המחשה נוספת גם לעצמאות וגם למקצועיות של הפרקליטות בישראל, שבשנים האחרונות פעלה ללא מורא וללא משוא-פנים גם נגד פוליטיקאים בכירים וגם נגד אנשים בעלי שררה ובעלי ממון, כאשר היו ראיות וכאשר היה אינטרס ציבורי להעמדה לדין".

בכל הקשור לעבודת הפרקליטות, ציין עו"ד שפר כי "בהחלט צריך לברך את הפרקליטות, גם את עו"ד חנה קורין וגם את כל הצוות, גם על המקצועיות וגם על אומץ-הלב - על כך שפעלה ללא מורא וללא משוא-פנים, גם נגד מי שנחשב בזמן החקירה לאיש העסקים החזק בישראל".

גם איתי שטרום, בדומה לדנקנר, התחמש במיטב עורכי הדין בישראל וקיבל עצה משפטית לערער. כאן עומדות מאחורי העצה המשפטית עורכות הדין איריס ניב-סבאג ונוית נגב, שייצגו במהלך השנים, בין השאר, את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת "ראשונטורס"; את עו"ד יעקב וינרוט במשפט שהסתיים בזיכויו המוחלט מאישומים בשוחד; ואת איש העסקים גד זאבי, שזוכה באוקטובר האחרון מהאישומים במשפט פרשת בזק.