נעילה אדומה באירופה; מניית ווייטברד זינקה

רכישת רשת קוסטה הבריטית ע"י קוקה-קולה משפיעה על מניית וויטברד, החברה המוכרת • נשיא ארה"ב טראמפ מאיים בפרישה מארגון הסחר העולמי • אמש נעצרה הדהירה של וול סטריט

הבורסה בלונדון / צילום: בלייק עזרא
הבורסה בלונדון / צילום: בלייק עזרא

המסחר בבורסות אירופה ננעלהיום (ו') בירידות שערים. מדדי הקאק , הדאקס  והפוטסי איבדו מערכם. המסחר היום בבורסות אסיה ננעל במגמה שלילית, עם ירידות שערים במדדי הניקיי  היפני, וגם במדדי שנחאי  והנג סנג . המדד היחיד שרשם עליות במהלך יום המסחר הוא מדד קוספי. 

השקל התחזק מול הדולר ובעיקר מול האירו: האירו ירד היום ב-0.14% מול השקל, ושערו נקבע על 4.211 שקלים לאירו. הדולר ירד מעט מאוד מול השקל, ואיבד מערכו 0.01%. שער הדולר היציג הוא 3.604 שקלים לדולר. 

 

ענקית המשקאות קוקה-קולה הודיעה על כניסתה לתחום המשקאות החמים, ברכישת רשת בתי הקפה קוסטה. החברה הבריטית Whitbread Plc הודיעה היום כי הסכימה למכור את רשת בתי הקפה "קוסטה" לענקית המשקאות קוקה-קולה עבור 3.9 מיליארד אירו - 5.1 מיליארד דולר. מניית Whitbread  מטפסת בהתאם, כצפוי. 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך באיומיו, והפעם כלפי ארגון הסחר העולמי. "אם ארגון הסחר העולמי לא ישתפר", טען נשיא ארה"ב בריאיון לבלומברג, ארה"ב תפרוש ממנו. טראמפ טוען שיחסו של ארגון הסחר העולמי לארצות הברית אינו ראוי. 

אמש נעצרה בורסת וול סטריט וסיימה את מרוץ השיאים בן ארבעת הימים האחרונים. ביום שני האחרון הושג הסכם בין ארה"ב ומקסיקו, ויום למחרת גם קנדה הצטרפה לשיחות. אתמול אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "אני חושב שקנדה מאוד רוצה להיות חלק מההסכם. זה כנראה לא יהיה טוב אם הם לא יעשו את זה". בנוסף, טראמפ קבע לקנדים דד ליין עד ליום שישי הקרוב להגעה להסכמות, אם לא יעמדו בו הנשיא איים כי הקנדים לא יהיו חלק מההסכם.

על פי דיווחים, הנשיא טראמפ אמר לעוזריו שהוא יתמוך במכסי ייבוא נוספים על סין, בסך 200 מיליארד דולר, כבר בשבוע הבא. מהבית הלבן לא נמסרה תגובה אך משקיעים חוששים מפני הסלמה במלחמת הסחר בין שתי המעצמות.

הרופי ההודי צנח אתמול בבוקר (ה') לשפל חסר תקדים, והוא במגמת הירידה מתחילת השנה, שאותה מייחסים הכלכלנים להאמרת מחירי הנפט, חששות נרחבים לגבי השווקים המתעוררים, והביקוש החזק לדולר בסוף החודש. הרופי צלל לרמה של 70.810 לעומת הדולר, לאחר שפל חסר תקדים בסך 70.475 שנרשם יום קודם לכן. מתחילת השנה איבד הרופי 10.97% מערכו.

ארגנטינה מתקשה להתמודד עם משבר כלכלי נוסף. המשקיעים חוששים שהכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית קרובה לקריסה מכיוון שהיא מתקשה להחזיר את ההלוואות הגדולות של הממשלה. אתמול ביקשה ממשלת ארגנטינה ביקשה באופן מפתיע שחרור מוקדם של חבילת סיוע בהיקף 50 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית. בעקבות הבקשה, הפזו קרס ב-15% לעומת הדולר לשפל חסר תקדים - 39 פזוס לעומת דולר אמריקאי אחד היום בבוקר. בסך הכל, נחתך הפזו ביותר מ-45% מול הדולר מתחילת השנה.