נעילה מעורבת בוול סטריט; ארה"ב וקנדה טרם הגיעו להסכמות

איומי הנשיא טראמפ גורמים לעצבנות בשווקים • ירידות שערים באירופה • באפט על מאסק: "אם שגית בדבריך לגבי המימון המובטח - היית צריך לחזור בך אחרי שלוש דקות"

רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס
רחוב וול סטריט / צילום: ברנדנ מקדרמיד, רויטרס

נעילה מעורבת היום (ו') בוול סטריט, וזאת לאחר פתיחה אדומה ומגמה תנודתית לאורך כל שעות המסחר. מחיר הנפט הגולמי נעצר על 69.72 דולר לחבית. 

 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ממשיך באיומיו, והפעם כלפי ארגון הסחר העולמי. "אם ארגון הסחר העולמי לא ישתפר", טען נשיא ארה"ב בריאיון לבלומברג, ארה"ב תפרוש ממנו. טראמפ טוען שיחסו של ארגון הסחר העולמי לארצות הברית אינו ראוי. 

על פי דיווחים, הנשיא טראמפ אמר לעוזריו שהוא יתמוך במכסי ייבוא נוספים על סין, בסך 200 מיליארד דולר, כבר בשבוע הבא. מהבית הלבן לא נמסרה תגובה אך משקיעים חוששים מפני הסלמה במלחמת הסחר בין שתי המעצמות

יום המסחר האחרון של השבוע התאפיין בדיונים קודחים בין נציגי ממשל טראמפ לבין מקביליהם מקנדה בנוגע להסכם הסחר החופשי בארה"ב, נאפט"א. לפי שעה הצדדים לא הגיעו להסכמה בנוגע ביניהם בנוגע ליצירת מתווה חדש להסכם סחר, מה שהלחיץ היום מעט את השווקים. אחד מנציגי קנדה אמר לתקשורת האמריקאית כי "הם עדיין לא שם". 

אנליסטים אמריקאים הציעו בחודשים האחרונים לאפל להיכנס לתעשיית הרכב באמצעות רכישת טסלה . וורן באפט התראיין ל-FOX ונשאל האם הוא יתמוך בטים קוק אם הוא יחליט להשקיע בטסלה (מאחר והוא מחזיק באמצעות ברקשייר האת'וואי במניות בשווי של 50 מיליארד דולר מאפל). בתגובה לשאלה באפט ענה כי הוא חושב שזה יהיה "רעיון מאוד לא טוב". הסיבה לדבריו היא שבניית פוזיציה תחרותית בתעשיית הרכב היא דבר מסובך בהרבה מבניית פוזיציית הובלה בתחום הטק. באפט הוסיף ואמר שמאסק טעה בכך שאמרה ש"המימון מובטח" להפיכת החברה לפרטית - וכי הייתה עליו אחריות לתקן את הטעות שלו באופן מיידי ולהגיד אמירה אחרת כגון: "התכוונתי להגיד שאני בטוח שאני יכול להשיג את המימון". 

ענקית המשקאות קוקה-קולה הודיעה על כניסתה לתחום המשקאות החמים, ברכישת רשת בתי הקפה קוסטה. החברה הבריטית Whitbread Plc הודיעה היום כי הסכימה למכור את רשת בתי הקפה "קוסטה" לענקית המשקאות קוקה-קולה עבור 3.9 מיליארד אירו - 5.1 מיליארד דולר. מניית Whitbread  מטפסת בתגובה. לקוסטה יש כ-3,800 בתי קפה ב-32 מדינות וכ-2,500 מהן בבריטניה בלבד וכמה מאות בסין. עם זאת - אין לה אף לא חנות אחת בארה"ב. לקוסטה מחזור מכירות של כ-1.7 מיליארד דולר בשנה ולקולה מחזור של כ-33.5 מיליארד דולר בשנה. קוסטקה מהווה מתחרה עיקרית של הענקית האמריקאית סטארבקס והשוק רואה במהלך איום כלפי הרשת. העסקה אמורה להתבצע באמצע שנת 2019.

המשקיעים חוששים שכלכלת ארגנטינה, הכלכלה השלישית בגודלה באמריקה הלטינית, קרובה לקריסה. אתמול ביקשה ממשלת ארגנטינה באופן מפתיע שחרור מוקדם של חבילת הסיוע בהיקף 50 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית. בעקבות הבקשה, הפזו קרס לעומת הדולר לשפל חסר תקדים. בסך הכל נחתך הפזו במעל ל-45% מול הדולר מתחילת השנה. האינפלציה במדינה כבר עומדת על 25.4% השנה. אתמול (ה') הבנק המרכזי בארגנטינה הקפיץ את הריבית ב-15% ל-60% במטרה למנוע את קריסת המטבע.